Twee lan adapters met zelfde MAC adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Het gaat hier om een netwerk, waar een WindowS laptop en een Mac Mini op aangesloten zijn.
De Wifi doet het prima, de laptop wil geen verbinding maken met internet, dit komt volgens mij omdat er twee keer een LAN1 adapter aangewezen wordt, maar zoals je op het screenshot kunt zien, zie je twee dezelfde MAC-adressen, maar bij het ene MAC-adres staat een onlogisch IP adres (het begint niet met 192.168. en ik heb geen idee hoe ik dit moet verwijderen of veranderen.
Het gaat hier om een Cisco EPC3940 router van Zeelandnet.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180120-222606.png
    Screenshot_20180120-222606.png
    1,4 MB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Wanneer een IP adres van een apparaat begint met 169 betekent het dat het apparaat geen IP adres van de router heeft gekregen.
Kan je die niet verwijderen daar waar je dat plaatje van plaatste?
 
Ik zie zo gauw niet hoe. In mijn eigen Experia box kan dat wel. Ben dus ergens anders bezig.
 
De mini-laptop (Asus Eee PC) staat nu bij mij thuis.
Volgens mij moet dat ding automatisch aangeven dat er een nieuw netwerk gedetecteerd is en of ik wil verbinden en dat doet hij nu niet. Hij is aangesloten via de erhernetkabel.
Aangezien ik dat apparaat hier al meer gehad heb en het toen wel werkte, krijg ik sterk het vermoeden dat de ethernet-adapter van de laptop vertrokken is naar de eeuwige jachtvelden.
Alleen als ik dan in apparaatbeheer kijk, staat er: dit apparaat werkt correct.
De laptop maakt overigens wel verbinding via Wi-Fi

Foutmelding is deze: Het maken van de verbinding is mislukt met fout 6. De modem of een ander verbindingsapparaat heeft een fout gerapporteerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan