Nieuwe kabel IS/RA naar modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
4
Hallo,

Ik wil graag de kabel tussen mijn IS/RA-punt en mijn modem vervangen door een langere kabel, waardoor mijn modem niet in de meterkast hoeft te staan en ik dus beter Wi-Fi-bereik heb in huis.

Nu is het zo dat er momenteel (oude situatie) maar 2 van de 4 aders zijn aangesloten (blauw-rood op 2A en 2B), zwart en geel zijn niet aangesloten(zie foto).
ISRA1..jpg

Ik wil graag beide aderparen aansluiten i.v.m. een hogere internetsnelheid. Echter heeft de nieuwe RJ11 kabel die ik gekocht heb alleen een blauw en een rood aderpaar (blauw zijn de binnenste twee aders in de connector, rood de twee daarbuiten, link naar de kabel: https://www.gamma.nl/assortiment/q-link-rj11-2-meter-kpn-keur/p/B547119).

Is deze kabel hier wel voor geschikt?
En zo ja, klopt het dan dat blauw 1A+1B is en rood 2A+2B, of moet het andersom (in de oude situatie waren ook alleen 2A+2B aangesloten), of maakt dit niet uit?
En maakt het dan uit welke blauwe er in 1A zit en welke in 1B, mogen de beide kabels van hetzelfde aderpaar omgewisseld worden?

Alvast ontzettend bedankt!

Met vriendelijke groet, Sem
 

Bijlagen

  • ISRA2..jpg
    ISRA2..jpg
    245,2 KB · Weergaven: 69
Tenzij je VDSL2+ met pair bonding hebt en je tweede kanaal ook werkelijk is geactiveerd heb je inderdaad slechts 1 aderpaar en ook slechts 1 aderpaar nodig. Anders gaat je tweede aderpaar niet helpen met je snelheid.
 
Bedankt voor je reactie.

Op Fourstack zie ik het volgende:
Actuele beschikbaarheid.JPG

Hier zou geloof ik uit op te maken moeten zijn of pair bonding beschikbaar en ook daadwerkelijk in gebruik is, echter begrijp ik niet precies wat er nu eigenlijk allemaal staat.

Momenteel heb ik internet van Telfort met een Experia Box v8, vanaf morgen heb ik internet van KPN met een Experia Box v10 (ik weet niet of dit voor het verhaal nog uitmaakt?).
 
Laatst bewerkt:
daar "bonded" capaciteit lager is dan gewone capaciteit neem ik aan dat je geen bonded oplossing krijgt. Geen zekerheid natuurlijk maar dat zou ik verwachten.
 
Die rode en blauwe verlengen en dan het scheidingsfilter/splitter pas gebruiken voor naar modem en eventueel telefoon.
2 andere aders zijn meestal in de centrale niet aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan