Game PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reydan

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
117
Hoi,

Ik wil graag mijn oude game PC upgraden, ik heb zelf al een lijst samengesteld wat ik op het oog heb.

Mijn budget is rond de € 1100,-, van mijn oude PC zal ik de videokaart, SSD en HDD hergebruiken. Ik game nog op 1080p en mijn videokaart zal ik pas volgend jaar of eind dit jaar upgraden.

Oude PC:
CPU: i5 2500K
Mobo: ASrock p67 Extreme4
Videokaart: MSI GTX 970
Koeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
16GB geheugen
Voeding: Corsair 750TX v2
Behuizing: Coolermaster CM 690 II

Nieuwe PC:
CPU: i7 8700K
Mobo: ASrock Z370 extreme4
Koeling: Noctua NH-D15
Geheugen: Corsair 16GB DDR4-3200
Voeding: Corsair RM550x
Behuizing: Fractal Design Define S

Graag hoor ik wat feedback en eventuele aanbevelingen.

Edit: Mijn monitor is een 144hz monitor, mocht dit van toepassing zijn.
 
Laatst bewerkt:
En waar ga je hem het meest voor gebruiken?
En wat verwacht je ervan?

Begin met een snellere videokaart als het voor gamen is bedoeld, huidige hardware is niet spectulair veel sneller als wat je nu hebt.
 
@lange pier
Ik heb in de titel staan game pc :p. Ik verwacht er nog wat jaren mee vooruit te gaan. Mag toch wel hopen dat de nieuwe i7 8600k een stuk sneller is dan de i5 2500k, wel als ik de benchmarks ziet.
 
@lange pier
Ik heb in de titel staan game pc :p. Ik verwacht er nog wat jaren mee vooruit te gaan. Mag toch wel hopen dat de nieuwe i7 8600k een stuk sneller is dan de i5 2500k, wel als ik de benchmarks ziet.

Je bedoelt i7 8700k?
 
Mag toch wel hopen dat de nieuwe i7 8600k een stuk sneller is dan de i5 2500k, wel als ik de benchmarks ziet.

Valt heel erg tegen. als je de 2500k overclocked hebt dan heb je in veel games 5-10% meer vermogen maar dat is het wel. Niet dat je de de 2500k ondertussen niet zou kunnen vervangen, maar als prestatie je eerste doel is is een SSD en een betere videokaart een veel betere investering.

verreweg de meeste games (en dan vooral die ouder dan zeg een jaar) zijn GPU bound en niet CPU bound. Dwz wat ze tegenhoud is de videokaart niet de processor. Je gaat er altijd wat op vooruit, maar verwacht echt niet heel veel verschil te zien in de game prestaties.
 
Valt heel erg tegen. als je de 2500k overclocked hebt dan heb je in veel games 5-10% meer vermogen maar dat is het wel. Niet dat je de de 2500k ondertussen niet zou kunnen vervangen, maar als prestatie je eerste doel is is een SSD en een betere videokaart een veel betere investering.

verreweg de meeste games (en dan vooral die ouder dan zeg een jaar) zijn GPU bound en niet CPU bound. Dwz wat ze tegenhoud is de videokaart niet de processor. Je gaat er altijd wat op vooruit, maar verwacht echt niet heel veel verschil te zien in de game prestaties.

Ik snap dat een nieuwe GPU nu betere resultaat zal geven, maar ik was pas van plan een nieuwe GPU eind dit jaar/begin volgend jaar te kopen. Nu is het eerst de beurt aan de rest van mijn computer. Een SSD heb ik tevens al die ga ik gewoon hergebruiken.

Ik verwacht trouwens wel op de lange duur dat de nieuwe i7 beter uit de verf komt i.v.m. de 6 cores i.t.t. mijn huidige i5 2500k.
 
Laatst bewerkt:
De tijd dat games 4 of meer cores gaan gebruiken is nog ver weg, tegen die tijd is de huidige hardware reeds lang achterhaald...
De conclusie laat ik aan jou over..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan