Nieuwe laptop voor studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo allemaal,

Ik zoek voor mijn dochter een nieuwe laptop voor haar studie.

Ivm. de studie zitten er wel een paar eisen aan:

Touchscreen
Minimaal 8GB geheugen
Ook flink wat opslagruimte (het liefst een ssd voor het OS en wat programma's en een hdd voor de data)
Goed in foto en videobewerking (Photoshop moet vlug en makkelijk werken)
Liefst 15 inch scherm
Wel een beetje stevige laptop
Ik heb geen merkvoorkeur

Het budget ligt op maximaal 1400€ maar liefst minder

Ik heb zelf ook al wel wat rondgekeken, maar ik zie door de laptopbomen het wel bekende bos niet meer....

Alvast bedankt!
 
asus tp500la of tp500ln, verschil is dat de la intel hd graphics heeft en de ln geforce graphics met 2gb ram

ik heb zelf de la en de graphics zijn gewoon best wel ok (no lagg gta v) er zit standaard een 24gb ssd bij zodat de laptop sneller processen opstart, maar je kan ook zoals ik er een 256gb ssd in stoppen in combi met een hdd (mydigitalssd, mini msata) komt wel uit america, omgerekent 95 euro, verzenden 20 euro en ik had ongeveer 20 euro douane kosten. ram valt te upgraden naar 12gb, start alles snel op en is ook gewoon snel (ik heb de 15 versie)
 
Laatst bewerkt:
Zet er eens links bij naar Tweakers pricewatch is makkelijker

Bedoel je deze ?
Heb deze even genomen omdat je kunt kijken wat erin zit.
https://www.youtube.com/watch?v=UOuSVMyhUaQ

Als die 24GB een speciaal type SSD is, zou ik het niet snel doen.
Kies een model waar goed verkrijgbare SSD's en HD's (voor de data) in kunnen zolas in het filmpje.
Dan heb je voor ca 85 euro 256GB en schuif je de oude HD door naar een caddy.
Die caddy komt in de plaats van de DVD speler.
Dus die afweging moet je wel maken of je dat wilt.
Je kunt altijd iso's maken van CD en DVD's en die kun je onder win10 zo afspelen alsof het een DVD speler is...
Freeware is er om dat te doen en anders kosten die tools geen drol.
Bevalt mij iig prima.

Edit : als ik jouw vraag invul in Tweakers PW met Asus als extra filter:
https://tweakers.net/categorie/496/..._oiGHLkXP0PZBaluTiSpEFJmLJKLDOpspj-KZWxpNj3Lw

2001707257.jpeg
Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FJ285T
15,6" • 3840x2160 (4K) • 1,512TB • Intel Core i7
Vergelijk
QwertyGF GTX 1050Score: 0€ 1.321,96
8 prijzen
2001412271.jpeg
Asus ZenBook Flip UX560UQ-FZ065T
15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • Intel Core i5
Vergelijk
QwertyGF 940MXScore: 0€ 1.271,15
2 prijzen

Zonder Asus extra:
https://tweakers.net/categorie/496/...8m8DRkpV3-DTqq4UEeTtqQDxq6SyiTUOIr_lMa6ELHvXw
Dan kopen er HP's bij.
Weinig reviews hier, dus Google effe daarop, beter nu dan later...
Dus daar zou ik me oprichten. Vier types maximaal, dus de reviews en de ervaringen hier en op Tweakers en Hardware.info nalezen.

Dell vind ik meestal ook ok, maar die heeft rond de 1400 euro geen model van 15 inch ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Beste petje11,

Ik heb de vraag verzet naar de juiste rubriek aangezien je vraag over de aankoop van een laptop gaat.
 
De asus met 24GB SSD vind ik niks. En 24GB is ook erg krap voor windows. Ik heb er een hekel aan om meteen te gaan lopen schroeven aan een nieuwe laptop.
Dat moet niet nodig zijn.
Plus dat je dan idd nog weer een nieuwe SSD erbij moet kopen wat alles niet goedkoper maakt.

Verder vind ik de laptops met een flipscherm wel het beste, aangezien ze veel tekent. Ze doet dat nu met een apart touchpad maar een touchscreen is dan natuurlijk een stuk mooier.

Ik was zelf al bij de HP's terecht gekomen. Nou werk ik zelf regelmatig op HP laptops en ze zijn best fijn.
Maar ik zag ook op tweakers dat je met 1400€ al niet echt ver komt met de eisen die ik stel.

Pff, wat zijn die krengen met touchscreen nog duur..

Dat verhaal over de iso's komt wel goed. Bijna alles is toch al online te vinden.

Maar goed, heren bedankt voor het zoeken.
Ik wacht nog ff tot het schip met geld is gearriveerd en dan laat ik hier wel weten wat het is geworden.
Word dan waarschijnlijk nog zoeken, want zulke dingen koop ik liever niet online.
 
Je kunt hem ook door de winkel erin laten zetten, kwestie van afspraken maken.
Denk wel dat je dan nog minder keuze hebt uit winkels dan nu het geval al is..
Toch maar loten kopen... mss komt er dan een schipje met geld binnen....:D
PS: kijk iig of de internet winkel ook een fysieke winkel heeft, een aantal heeft dat.

Edit
Vond nog een paar links naar een Dell met touch screen type Insperion 15-3567
Maar je moet wel opletten of de gegevens van de winkels wel kloppen, kan via Tweakers niet alles terug vinden:
CPU i7-7500u (de beste) of i3-7100u
SSD of HD
QWERTY keyboard?
Touch screen. Pas op er zijn ook modellen met hetzelfdee nr ZONDER touch screen (stonden in dezelfde handleiding!)

Deze lijkt mooi voor 700 euro. Maar klopt die info?
Met 256GB SSD en 8GB en i7 7500u
https://all4comp.nl/winkel/laptops/...8gb-dvdrw-r5-m430-15-6fhd-40whr-1y-nbd1y-car/

CPU vergelijk, de i3 is echt een stuk trager,
https://www.megekko.nl/product/2057...6-1366-x-768Pixels-Touchscreen-Zwart-Notebook

https://maxict.nl/product/8873877/d...eakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricewatch

https://maxict.nl/product/8873877/d...eakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricewatch

Advies:
Zoek reviews voor de PRO en CONS !
Het is geen Lattitude, maar een consumentenversie van Dell



Volgens mij kun je de DVD speler vervangen door een caddy zoals zulke
Check goed de feedback. Op Ebay moet die 100% zijn of bijna. Bij 98% zijn 2 mensen van de 100 niet tevreden.... Das veel....
 
Laatst bewerkt:
Dat scheepje met geld komt zeker, binnen twee weken is ie aangemeerd.:D Dus wat dat aangaat no problems.

Die dell's lijken me niks, de prijs lijkt me al helemaal niet kunnen eigenlijk.(Heb zelf al eens eerder een Dell-laptop gehad, niet mijn smaak)
Maar ook dan moet ik gelijk aan het schroeven.......
+ je kunt de schermen niet plat leggen, das ook een minpunt..
 
Ik kwam ze tegen maar vanwege de prijs had ik ook zoiets... loop de reviews zelf maar eens na....
Heb zelf veel Lattitudes gehad en nog steeds, die zijn super stevig, gaan haast nooit stuk, maar geen touch screen... (althans in jouw prijsklasse)...
Heb vroeger wel eens een HP gehad, heb juist de omgekeerde ervaring...in het gebruik.
Idem met IBM (Lenovo).
Vind over het algemeen de hardware goed toegankelijk v/d Dell, simpel een caddy uit CN voor weinig geld te plaatsen op de plaats van de DVD speler, daar komt dan de grotere HD en het OS start van SSD (die er al in zat of die ik er zelf in zet).
Tweede hands ook prima te koop tegen acceptabele prijzen.

Ga meestal op zoek naar winkels waar ik een goed gevoel bij heb en dat is tot nu toe goed gelukt.
Voor 250 euro heb ik dan
Categorie Laptops
Merk Dell
Model Latitude E6230
Grade A
CPU Intel Core i5-3320M
Werkgeheugen 8GB DDR3
Opslagcapaciteit 500GB 7200RPM Sata
Videokaart Intel® HD Graphics 4000
Schermdiagonaal 13 inch
Toetsenbord type Qwerty
Een 256 GB SSD voor een redelijke prijs opsnorren, en als die HD een keer 2 TB moet worden das ook niet duur.
 
Laatst bewerkt:
Ja, wel mooie machines. Bij de onderste 2 is alleen de grafische chip anders, welke is dan de betere?
Ik denk die van 1169€
En bij alle 3 kun je het beeldscherm 360 gr draaien en neerleggen, dat is precies wat ze zoekt.
Die eerste valt dan af omdat daar geen HDD bij in zit. Is toch wel handig voor haar data.

Er zijn weinig reviews over te vinden, op tweakers wel een aantal en die zijn over het algemeen positief.
Dus, ik sla dit draadje op (en vooral de diverse links) en wacht op mijn schip:D:thumb:

Bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
In geval van de eerdere link van route99, altijd voor een laptop met Intel kiezen, nooit die met de AMD A-serie APU, die krengen zijn, ondanks de SSD, ronduit traag, die wil je echt niet...
 
Helemaal mee eens, Intel van deze serie zijn beter. Had er niet op gelet, vnl op touch screen geselecteerd.
 
Ik had al mijn twijfels, omdat ie zo veel goedkoper was. Dacht dat moet ergens inzitten en niet alleen de ontbrekende HDD.
 
Een 1 TB HD 2.5 inch vanaf 45 euro... en een paar tientjes meer 2TB...
Kan nooit een probleem zijn bij een budget van ca 1400 euro...

https://tweakers.net/reviews/4294/4/dell-xps-15-laptop-met-ruimte-voor-kleur-conclusie.html
Er zijn twijfels over het nut van touch screen bij het hogere segment.... heb het al meer gelezen (wrs een ander gebruikers doelgroep)
Een ding valt daarbij wel weer tegen, en dat is de aanwezigheid van een touchscreen en de bijbehorende spiegelende afwerking. We kunnen ons niet voorstellen dat gebruikers die specifiek op zoek zijn naar een laptop met ondersteuning voor de Adobe-rgb-kleurruimte, spiegelingen of vette vingers op het scherm kunnen waarderen.

Als die eis niet meer hoeft heb je wel veel meer keuze....
 
Ik moet het er maar eens over hebben, met mijn dochter. Te meer omdat ik ook al hoor dat de scharnieren( en de verbindingen daarin) ook al niet tot de beste horen. Het schijnt ,en correct me if i'm wrong, dat alleen de surface pro dat goed voor elkaar heeft.
 
Hier een review van Tweakers over de 2017-versie daarvan..
Ben het wel met route99 eens, een touchscreen is niet onder alle omstandigheden handig en vraag mij dan ook af op grond van welke toepassing of gebruik een touchscreen een vereiste zou ( moeten ) zijn.
Zonder dat wordt je keuze inderdaad vele malen groter en prijstechnisch ook een stuk beter.
 
Nou, touchscreen valt af. Het lijkt haar niks als dat idd zo spiegelt.
 
Ja, zo'n touchscreen zou wat mij betreft een matte afwerking moeten hebben met het oog op reflectie in een klas- of college-zaal onder TL of LED-verlichting.
Mijn beide desktop-monitoren zijn beide mat, mijn iPad heeft een glanzend scherm en dat is niet mijn favoriet omdat ik met dat spiegelen vaak last heb op vakantie ( hoofdgebruik ).
Sterkte en succes met de uiteindelijke keuze, wij geven slechts een welgemeend advies :thumb:
 
Nu komt het dus neer op merk... Ik heb de filters nog iets meer aangepast oa. Acer eruit...opslag ruimte aangepast als ook geheugen.
klik


Zijn er nou nog merken die ik zeker niet moet nemen? Ivm. garantie ed.?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan