Vorige versie herstellen doet het niet ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

annanas96

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2018
Berichten
16
Mijn pc heeft altijd de neiging om te gaan updaten als ik mijn pc wil afsluiten... dit wil ik niet aangezien het te lang duurt en de kans groot is dat mijn pc uitvalt en dat ik weer opnieuw moet beginnen. Dit keer moest ik mijn pc "met de knop" afsluiten, omdat het vastliep. Toen ik mijn pc wilde opstarten, wilde mijn pc gaan updaten (wat ik dus niet wil) dus ik sloot mij pc weer af met de knop. Nu start ik mijn pc weer op en wilt tie de vorige versie herstellen... dit gaat onnatuurlijk snel en gaat direct mterug naar het beginscherm (in mijn geval de MSI Mainboard). Vanaf de beginscherm gaat tie weer terug naar "vorige versie" herstellen-scherm en die gaat weer terug naar MSI Mainboard... een soort van vicieuze cirkel!


Wat kan ik dus doen op dit op te lossen? Ik kan dus niet naar mijn bureaublad etc.
 
De enige oplossing hiervoor lijkt me het starten vanaf een USB of DVD met een WIndows 10 installatie erop en dan kiezen voor Opstart herstel.
 
Ik heb het gedownload op een USB stick, maar nu moet ik naar de Boot Menu, maar dat lukt niet (ook al druk op F11... deze toets wordt aangegeven in MSI).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatst gemaakte system kopie terugzetten?
Werkt gegarandeerd, maar dan moet u natuurlijk wel periodiek een system kopie gemaakt hebben.
 
Helaas heb ik dit niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het gedownload op een USB stick, maar nu moet ik naar de Boot Menu, maar dat lukt niet (ook al druk op F11... deze toets wordt aangegeven in MSI).

Het moet uiteraard wel een bootable stick zijn.
Simpel een Windows 10 installatie erop kopiëren heeft geen nut.
 
Ik heb via Media Creation Tool Windows 10 gedownload op mijn stick... hoe moet je het dan bootable maken? Het artikel is een beetje onduidelijk voor mij )geen computerexpert).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf die Media Creation Tool nog nooit gebruikt. Een reactie op je vraag daarover laat ik dus even aan anderen.
Waarom je boot menu niet verschijnt zou ik zo niet weten.
De wijze waarop dat moet verschilt per PC/Laptop.
Weet je zeker dat je er de juiste toets voor gebruikt?
 
Op het MSI scherm staat DEL voor Bios Setup en F11 voor Boot. Ik heb ze allebei regelmatig ingedrukt, maar geen reactie. Ook andere F-knoppen heb ik ingedrukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[video=youtube_share;UIJ6gIUoVYI]https://youtu.be/UIJ6gIUoVYI[/video]


Dit gebeurt er als ik opstart.
 
Door mijn USB bootable maken kom ik op het scherm waarbij ik voor "Opstartherstel" kan kiezen. Helaas werkt dit niet en andere opties (herstellen met installatiekopie, systeemherstel, teruggaan naar de vorige versie) lukken ook niet. Windows 10 installeren doet het ook niet door "beschadigd bestand" tijdens het installeren, terwijl ik het via Microsoft geïnstalleerd heb.
 
Het is inmiddels gelukt om het terug te krijgen na installatie... echter het loopt na 10/15 minuten vast waardoor ik mijn pc geforceerd moet afsluiten. Wat is er verkeerd?
 
Als dat iedere keer hetzelfde is zou het een probleem met de koeling kunnen zijn.
Schoonmaken dus.
 
Ik heb geprobeerd mijn computer schoon te maken met behulp van CCleaner, maar het loopt nog steeds vast...
 
Dat bedoelde ik niet, het gaat om het koelsysteem van de computer zelf.
 
Hoe doe je dat? Mijn pc voelt niet echt heel warm, btw.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er ook niet om of de PC warm is maar om de temperatuur van de processor.
Een programma als Speccy kan je dat wel laten zien:
https://www.ccleaner.com/speccy

Als de temperatuur echt te hoog is dan loop de PC vast.
Maak deze dan open en kijk eens naar de koeling onder de ventilator.
Deze kan dan vol met stof zitten en moet dan grondig worden gereinigd.
Daarnaast is het dan van belang om de koelpasta tussen de koeler en de processor te vervangen.
Dat kan je beter aan iemand met kennis van zaken overlaten als je niet weet hoe dat moet.
 
Alle tempraturen liggen tussen de 30-50 graden. Processor ligt rond de 45 graden en wordt geel/oranje gekleurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan