Systeemkopie verdwijnt uit Windows 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

route99

Meubilair
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
7.876
Besturingssysteem
Windows & Linux
https://www.seniorweb.nl/clubs/windows/16730/systeemkopie-verdwijnt-uit-w10
Het stond deze week ook in PC-Active die je als HCC lid in de bus krijgt.
Kon nog geen MS bron vinden ook niet in het Engels, blijkbaar gebruik ik te generieke trefwoorden.... (tja ook in het Engels zijn "systeemkopie, verdwijnen en Windows 10" aardig generieke woorden).
Iemand toch al een link gevonden? :thumb:

PS: Het bevestigd wel dat je beter voor een eigen tool kunt gaan die hopelijk langer werkt dan die van MS...

Of ze hem bij een van de volgende updates uit jouw installatie gaan slopen...? Staat ie nog in Windows.old maar of je daar blij mee moet zijn... zelfs als je hem terug zou zetten dan ben je bij de volgende update wel de klos....:eek:

Dacht nog niet het hier gelezen te hebben (sorry anders..)
 
Doe ik wat verkeerd? Bij beide links van Lange Pier opent een algemene support pagina.

Overigens nog nooit systeemkopie of back-upprogramma van Windows gebruikt. Het was altijd wel een error als je het gebruikte.
 
Tnx.

Vind de Engelse tekst veel eenduidiger en komt overeen met de tekst op p20 van PC-Active nr 298 feb/mrt 2018.
Geen probleem met de links overigens in Opera.

Wel wat men ook van denkt... (ik gebruikte zelf amper), veel mensen zullen teleurgesteld zijn.
Het is dus geen aanrader meer voor onervaren mensen die juiste de Home versie vaker hebben.
Wat ik me van backup herinner (ik gebruik zelf andere methode), is dat je daar mappen moet kiezen voor die backup en dat is toch iets anders dan een systeemkopie, een echte image dus, die ook ergens anders staat in het menu/de settings.

Robuuste File System (referenties)
Mogelijkheid maken is beschikbaar in de volgende edities alleen: Windows 10 Enterprise en Windows 10 Pro voor werkstations.
Mogelijkheid voor het maken worden van alle andere edities verwijderd. Alle andere edities hebben kunnen lezen en schrijven.


en
System Image Backup (SIB) Solution
We recommend that users use full-disk backup solutions from other vendors.
 
Laatst bewerkt:
Ook in Firefox krijg ik bij beide links van Lange Pier de algemene support pagina te zien. Ik maak nooit back-ups waarbij je moet kiezen uit bestanden en mappen. Kost veel te veel tijd en ik maak altijd volledige (systeem)back-ups. Meerdere op verschillende externe HDD's. Als ik specifieke bestanden wil herstellen dan kijk ik in de structuur van de back-up en dan is het zo hersteld.

Dat principe van "Nieuwe start" zal zijn voordelen hebben, maar lijkt mij meer voor besturingssysteem dat niet meer optimaal werkt. Het is zeker geen pretje en haast ondoenlijk als je 150 programma's eventueel met keys opnieuw moet installeren.
 
Ik maak ook images maar tussendoor ff mijn data map wel backuppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan