Problemen met AVAST security

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandesande

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
32
IK heb Avast security al een tijdje op mijn pc staan, en krijg regelmtig foutmeldingen.
Als ik nu een mail wil verzenden krijg ik regelmatig de volgende mededeling : concurrent connections limit in avast exceeded.
Ik krijg de mail dan niet verzonden...
Is er iemand dewelke me kan helpen om dit euvel te verwijderen?

Alvast bedankt.
 
Kijk eens of je dit bestand hebt:
Code:
C:\ProgramData\AVAST Software\Avast\EmailShield.ini
(Kan een verborgen map zijn)

Daarin zal dan bijvoorbeeld dit staan:
Code:
[EmailScanner]
MaxConnections=20

Die 20 kan je dan verhogen naar bijvoorbeeld 50.
Ik noem die 50 omdat dat volgens mij de standaard is.
Als die MaxConnections er niet bijstaat kan je dat daar zelf invullen.
Zet hem dan wel op bijvoorbeeld 75 omdat dan de standaard van 50 geldt.
 
Laatst bewerkt:
Avast problemen

Beste,

Bedankt voor je supersnelle antwoord.
Emailshield.ini is echter niet te vinden...
Wat nu?
 
Je hebt met de Verkenner in deze map gekeken?
C:\ProgramData\AVAST Software\Avast

Maak daar dan dat bestandje aan met de twee regels er in en herstart je PC.
 
Avast

Bedankt voor het SUPERSNELLE antwoord.
Helaas kan ik niet zo goed volgen, ben geen echte computerman.
Hoe en waar zet ik die bestanden?
 
Dit staat er in emaishield. En iet emailshield.ini want dat staat er niet in
[Common]
ProviderEnabled=0
TemporaryDisabled=0
[EmailScanner]
InsertNoteCleanMsgOut=1
IgnoreAddress=
IgnoreLocalhost=1
ImapRedirectPort=143
ImapRedirectPortSSL=993
NntpRedirectPort=119
NntpRedirectPortSSL=563
PopRedirectPort=110
PopRedirectPortSSL=995
SmtpRedirectPort=25,587
SmtpRedirectPortSSL=465
PopListenIPv4=127.0.0.1
PopListenPort=57013
SmtpListenIPv4=127.0.0.1
SmtpListenPort=57014
ImapListenIPv4=127.0.0.1
ImapListenPort=57015
NntpListenIPv4=127.0.0.1
NntpListenPort=57016
 
Dat IS het bestand EmailShield.ini maar bij jou zullen de extensies verborgen zijn waardoor je dat .ini gedeelte niet ziet.

Zet daar dan MaxConnections=75 bij.
Onder het kopje [EmailScanner] dus.
 
Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd, lukt echter niet. Heb onder emailscanner MaxConenections=75 geschreven. Als ik dit wil afsluiten wordt gevraagd om op te slaan? Ja geantwoord, doch krijg dan als antwoord dat het niet kan opgeslagen worden...
 
Dit is in ieder geval fout geschreven: MaxConenections=75
En kennelijk heb je geen rechten om te schrijven in die map.
Dat zal je dan eerst moeten regelen.

Wat je kan proberen is het bestandje op te slaan op je bureaublad en het daarna te kopiëren naar die map.
Als dat ook niet werkt moet het via een account met Administrator rechten worden gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Beste,
Ik begin er weer met goede moed aan.
Schrijffout is hersteld (zie hieronder)
[Common]
ProviderEnabled=0
TemporaryDisabled=0
[EmailScanner]
MaxConnections=75
InsertNoteCleanMsgOut=1
IgnoreAddress=
IgnoreLocalhost=1
ImapRedirectPort=143
ImapRedirectPortSSL=993
NntpRedirectPort=119
NntpRedirectPortSSL=563
PopRedirectPort=110
PopRedirectPortSSL=995
SmtpRedirectPort=25,587
SmtpRedirectPortSSL=465
PopListenIPv4=127.0.0.1
PopListenPort=57013
SmtpListenIPv4=127.0.0.1
SmtpListenPort=57014
ImapListenIPv4=127.0.0.1
ImapListenPort=57015
NntpListenIPv4=127.0.0.1
NntpListenPort=57016
PopListenSSLIPv4=127.0.0.1
PopListenSSLPort=57017
SmtpListenSSLIPv4=127.0.0.1
SmtpListenSSLPort=57018
ImapListenSSLIPv4=127.0.0.

Maar ik kan het niet opslaan, krijg bericht dat ik niets kan wijzigen...Wat betreft het kopiëren naar dat bestand : ik heb het opgeslagen, doch weet niet hoe ik dat moet kopiëren. Evenmin heb ik kaas gegeten van een account met administrator. Daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Wat nu? Probleem blijft, en ik ontvang en zend beroepshalve veel mails per dag. Dat is nu een groot probleem.
 
Dit wordt aangeraden, om in safe mode op te starten..
https://support.avg.com/answers?id=906b0000000DjW6AAK
en dat kun je zo doen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Als dat niet lukt moet je als administrator opstarten, dan is het voor een leek handig om dit te volgen:
https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html
Zoek het icoon van de opdrachtprompt in het menu en met de rechter muit er op gaan staan en dan openen als administrator
het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
Type dus:
NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES

Ok, dan herstarten en dan staat het administratoraccount zichtbaar in het opstartmenu en log je in.
Dan kun je de in EmailShield.ini wel dit aanpassen en opslaan.
Schakel wel even tijdelijk de vette setting die onder staat eerst vermeld uit.
[EmailScanner]
MaxConnections=100

Dat stond dus hier, advies van de support van AVG:
Karthikeyan (AVG Technologies)
Hello Alan,

I can understand how difficult this is for you. The maximum amount of connections can be changed in the C:\ProgramData\Avg\Antivirus\EmailShield.ini file. Just add the information below to the file and save it:
[EmailScanner]
MaxConnections=100

It may be necessary to disable the AVG Self Protection first before changing any value. To disable "AVG Self Protection" follow the below steps:

Open AVG Internet Security/AntiVirus free->Menu->Settings->Troubleshooting->Uncheck "Enable AVG Self Protection".


If you face any difficulties, feel free to contact us.

PS: heb je een betaalde versie?
Dan kun je tuurlijk ook gebruik maken van hun Helpdesk ipv hier te wachten tot er een oplossing komt, lijkt me veel efficiënter.... waarom betaal je anders...?:eek:
 
Laatst bewerkt:
Beste,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb volgende opmerkingen :

- het gaat bij mij over AVAST en niet AVG
- het is een betaalde versie van AVAST INTERNET SECURITY
- ik heb het al meermaals geprobeerd om via hun helpdesk dit probleem aan te kaarten, doch ik krijg steeds een bericht terug dat zij geen Nederlands verstaan, en ik de vraag in het Engels dien te stellen. Dat kan ik helaas niet. Het is wel raar dat voor de aankoop van een dergelijk product alles in feilloos Nederlands op hun website staat, maar vanaf het ogenblik dat je betaald hebt is er geen sprake meer van onze taal...
 
Sorry hoor... :eek:
Maar het probleem blijft exact hetzelfde en de oplossing ook....:cool:
EmailScanner]
MaxConnections=75
Die 75 mag ook hoger zijn als dat nog steeds een probleem is, afh v/d hoeveelheid mail. Als het veel groter is dan verwacht dan is er iets anders aan de hand (trojan/virus die probeert te mailen of zo)
Dus toch maar met het voorstel aan de slag?
Hoe die setting in Avast heet die tijdelijk uitgeschakeld moet worden weet ik niet 123, maar je weet nu wel waar je naar zoeken moet.
Zet anders het email schil uit in veilige mode en herstart weer das een alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je je avast security opnieuw installeren?
 
Laatst bewerkt:
Precies om deze reden (de problemen die Vandesande ondervindt) geef ik de voorkeur aan de gratis versie van AVAST en dan ook nog eens die behoorlijk uitgekleed zodat alleen de hoofdfunctie overblijft: virus detectie in websites en e-mail.

Ik bedoel hier mee te zeggen dat het alle "extra's" van AV-producten zijn die de problemen geven.
AV-producenten doen zo vreselijk hun best om extra's te leveren in de poging u te overtuigen dat u waar voor u geld krijgt dat ze daar van tijd tot tijd de fout mee ingaan en de extra's alleen maar problemen geven.

Ironisch genoeg zou ik best bereid zijn te betalen voor een gratis AVAST, maar dan zonder de extra's.
Een volledige suite, van welk merk dan ook, zou ik nooit het geld voor over hebben.

Mijn advies derhalve: beëindig de betaalde versie en ga over op de gratis versie van AVAST en sloop daar dan ook alle extra's uit.
 
Helemaal mee eens.
Als die "features" daarvan is totaal niet transparant wat ze exact met de pc doen.
Ik beperkt met met Avast, de gratis versie..., ook tot "virus detectie in websites en e-mail"...
Nog nooit problemen mee gehad.
Als er geen gratis versie zou zijn dan zou ik alles in dual boot met Linux zetten, daar mailen en surfen en alleen voor de zaken die onder Windows moeten (oa MS Access) Windows gebruiken. En Virtual Box zou ook nog een optie zijn, die gebruik ik wel op mijn laptop omdat mijn genealogie Windows software nog op 32 bits moet draaien, alternatieven geprobeerd maar nog niet tevreden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan