Geen internet op alle mac computers in huis; telefoons en windows computers wel.....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diemaco

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
29
Hallo! Ik heb een heel raar probleem met mijn internet. Zoals titel aangeeft: alle mac computers kunnen het internet niet op. Mijn telefoon en mijn windows laptop kunnen dat wel. De mac van mijn huisgenoot kan het ook niet. Ik kan op andere locaties met mijn mac gewoon wel het internet op (ik type dit bericht vanaf mijn macbook vanuit mijn ouderlijk huis), dus daar ligt het ook niet aan.

Om het nog vreemder te maken: mijn huisgenoot kreeg bezoek. Die jongen had ook een macbook mee. Die kon wel het internet op... Voor een half uur. Daarna stopte ook die er mee.

Ik snap zelf echt helemaal niks van wat hier aan de hand zou kunnen zijn. Ziggo volgens mij nog minder. Ik hoop dus heel erg dat jullie me misschien kunnen helpen!

Alvast bedankt!
 
Een anti-Mac virus actief op het netwerk?
 
Beste Diemaco, welk modem van ziggo heb je ? Op welk Wifi kanaal staat het modem ? Met hoeveel telefoons en laptops werk je ?
 
We hadden hier eens een Mac die kon niet overweg met default wachtwoorden van de wifi van de router... eer ik daar achter was...
Normaal verander ik altijd de wachtwoorden meteen, geen idee waarom dat verbleven was.
Wachtwoord aangepast en de Macbook kon erop...
Hoe gek kun je het hebben...
 
Beste Diemaco, welk modem van ziggo heb je ? Op welk Wifi kanaal staat het modem ? Met hoeveel telefoons en laptops werk je ?

Beste Smakie77, dank voor je reactie. Op het moment ben ik niet thuis dus ik kan je niet vertellen welk modem ik heb. Het Wifi kanaal heb ik nog aangepast, doordat de medewerker van Ziggo dat aanbeveelde. Ik geloof dat het 9 was. Het aantal apparaten: 3 telefoon, 4 laptops.

Overigens kwam het volgens mij niet duidelijk in mijn eerste bericht naar voren, maar tot twee weken geleden werkte macs gewoon nog prima op het netwerk. Op een ochtend hielden ze er ineens mee op.
 
Heb je ook het modem gereset ?
Misschien blijft het modem hangen in een modus waarbij het wifi gedeelte per ongeluk is vast gelopen.
Dus een software probleem in je modem. Kan de oorzaak zijn. Mocht je een UBEE of Cisco modem hebben.
Laat dan een monteur van Ziggo komen om je modem te laten vervangen. Je moet Ziggo nog een keer bellen. En er op aandringen dat het wifi gedeelte niet werkt.
Er bestaan namelijk geen virussen voor MAC of OSX die invloed hebben op je wifi netwerk.
Tenzij je software heb draaien dat een firewall in zich heeft of draagt ?
 
Heb nog even met Ziggo gebeld. Zij hebben het modem gereset, maar dat hielp niet.
Weet nog niet wat voor modem ik heb, maar hij heeft het dus tot voor twee weken geleden gewoon gedaan.

Ik kon Ziggo nog niet langs laten komen, want abonnement staat niet op mijn naam. Maar ze gaven wel aan dat dat 40 euro kost als het probleem aan onze kant ligt. Ik overweeg eerlijk gezegd een overstap naar KPN ofzo. Ben je waarschijnlijk hetzelfde kwijt, en komt er een monteur langs om de boel aan te sluiten. Of doen ze dat niet meer?
 
Het standard praatje van Ziggo is in de style van UPC.
Sinds de fusie van Ziggo en UPC is het echt een drama met de service van Ziggo/UPC.

Kan je wel bij het modem komen als ik vragen mag ? Bekabel je MAC Book met een netwerkkabel van uit het modem.
Als je dan niet op het internet raakt weet je zeker dat je probleem software-matig is.

Mocht je (Mackeeper) op je MAC's hebben staan verwijder deze direct.

Wat ik wel voor je kan doen is navraag doen bij een maat van me die werkt voor Ziggo.
Ik verzoek je dan om in een prive bericht je adres gegevens en de gegevens van de persoon waar het abbonament op staat.
Door te sturen dan laat ik ook meteen uitzoeken om welk modem het gaat van Ziggo/UPC.

Mocht je overwegen om over te stappen naar KPN kan ik je vertellen dat KPN een actie houd met "overstap weken". Je krijgt een flinke korting op het abbonament en ze sluiten je gratis aan.
 
Een anti-Mac virus actief op het netwerk?
Wow dit is wel een heel merkwaardig antwoord! Als je het niet weet hoef je niet te reageren. ;)
 
Toch wel een merkwaardig antwoord voor iemand die geen moderator is....
Als je niks zinnigers te melden hebt hoef je niet te reageren. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan