vertrek naar buitenland maar skype werkt niet: kan familieleden niet "bellen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scintje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2017
Berichten
4
Beste

Maandag vertrek ik een week naar het buitenland. Ik heb voor mijn familieleden vandaag ook een Skype-account aangemaakt.
Zij kunnen mij bellen nu, maar ik kan ze zelf niet bellen.
Er wordt altijd automatisch afgelegd nadat mijn Skype overgaat. Hij gaat over, maar ik hoor op mijn pc zelf de Skypebeltonen een paar seconden en dan staat er de tekst dat ze mijn oproep geweigerd hebben.

Hoe kan ik dit oplossen alstublieft?

Wat ik zelf al heb geprobeerd: de familieleden verwijderen en terug toevoegen een aantal keren uit de contacten.

Met vriendelijke groeten

Scinty
 
Jij zit in Amsterdam en de familie zit in Breda. De familie belt naar Amsterdam. Dat gaat goed. Nu bel jij naar Breda en dat gaat niet. Blijkbaar komt het wel over, want het wordt geweigerd. Dan zou ik zeggen het ligt aan het account zoals je dat bij de familie ingesteld hebt. Ik gebruik zelf geen Skype. Helaas kan ik dan verder weinig doen.
 
Zij kunnen mij bellen nu, maar ik kan ze zelf niet bellen.
Lijkt mij logisch dat je natuurlijk beiden bent aangemeld! En ook dat je inkomende gesprekken accepteert.
 
Das wel te hopen... had er ook nog aan gedacht maar realiseerde me dat tijdens het testen van het bellen ook het gebeld worden getest wordt... Dus leek me die opmerking in 1e instantie niet relevant... Hopelijk heb ik het goed want.... :eek:
 
Bedankt allemaal.
We zijn beiden aangemeld, en dat artikel van de Skypesupport was ik ook al tegengekomen (ook geprobeerd zonder resultaat).
Zij kunnen zonder problemen mij opbellen.
Als ik hen opbel, gaat de ringtoon op mijn pc over 0_0 ipv op hun pc...
Zij krijgen alleen een bericht gemiste oproep maar de "Skype"-tel ging niet over, terwijl ik het bericht "oproep geweigerd" krijg.
Terwijl als zij op hun account naar mijn account bellen, dit probleemloos gaat, ironisch :).
Allebei nog in België tot morgenavond :)
Grappige is dat ik wel getypte berichten naar ze kan zenden.
 
Firewall of virusscanner oorzaak al overwogen? Bij de uitzonderingen toevoegen?
PS: zet er de volgende keer bij wat je al gedaan hebt... de helpers zitten niet te wachten op dubbelwerk plus dat het essentiële start info is...
 
Zal in het vervolg wat uitgebreider erbij zetten wat ik zelf al had geprobeerd :eek:
Nog enkele keren geprobeerd, geen resultaat. Weer op Skypesupport gekeken, contactpersonen ook verwijderd en ook de instellingen, niets.
Route99 toen u begon over Firewallprobleem, Skype op Android telefoon gedownload. Blijkbaar bestaat dat ook :eek:
Van daaruit ingelogd op mijn account en zo kan ik blijkbaar wel mijn familie bellen.
Terug uitgelogd, weer op de zakenlaptop geprobeerd, dit werkte weer niet.

We kunnen voorlopig verder nu.
Ik zou zelf niet weten waar ik ergens op mijn pc dingen zou moeten aanpassen.
Bullguard ken ik vanbuiten, maar laat het nu net de enige laptop zijn waarop Symantec staat geïnstalleerd en waar ik dus niet mee kan werken :D
 
Firewall van Symantec kun je nakijken. Rechtsboven > Instellingen > Firewall > Programmabeheer en daar staat bij mij Skype C2C Service = C:\ProgramData\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe = Toestaan
Je kunt wellicht Skype.exe aan die lijst toevoegen.

Er staat ook een waslijst van 'protocollen' maar daar heb ik geen verstand van.
 
Je kunt eea loggen wat Skype doet, zie attached zip bestand.
Een om logging aan te zetten en de ander om het weer uit te zetten.
Wel eerst uitloggen uit Skype.
Ga een uitbellen en het wordt gelogd.
Dan log je weer uit.
Zet het resultaat eens hier neer. (als er een wachtwoord in zit verwijder die even , beter ...vervang hem door "wachtwoord")

Waar het log bestand staat, zie de weblink.

Dit komt van Skype zelf. Ik heb de zip al gechecked met MWB en de virusscanner en daarna ze bekeken, er staat alleen een hele korte code in om het aan /uit te zetten. Mi helemaal veilig.
Bron: https://support.skype.com/en/faq/FA12321/how-do-i-create-and-send-log-files?


Bekijk bijlage skype-for-desktop-logging.zip
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan