Geo-Blocking Geofilter IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Eerst werden de meeste Duitse TV zenders al geschrapt door telenet. Steeds meer en meer kun nu je buitenlandse TV kanalen (vooral Duitsland en Oostenrijk) niet meer bekijken in België. Ook You Tube wordt geblocked voor België.
Dit begint meer en meer op communistische toestanden te lijken (censuur).
Kan ik dit ergens programmatisch oplossen dat mijn IP niet herkenbaar is of dat ik er een buitenlandse code kan bij zetten. Ik vernoem zo maar iets.
Ik vrees dat dit in de toekomst meer en meer gaat gebeuren en dat eens de jongeren gewend zijn met het medium internet dit 10 keer zo duur gaat worden dan het klassieke TV kijken.
 
Dit heeft geen bal met cencuur te maken maar met auteursrechten.

Als je dit wilt omzeilem moet je een VPN-server aanschaffen, in het desbetreffende land waar de uitzending vandaankomt.
 
Een voorbeeld hiervan is Tunnelbear! Een fantastisch bedrijf die VPN-servers aanbiedt op verschillende locaties ter wereld. Vanaf $4,99 per maand kan je hiervan onbeperkt gebruik maken en alle content ter wereld bekijken. Het zou wel kunnen zijn (mede omdat de contentaanbieders zoals Netflix en Youtube ook op de hoogte zijn van VPN-servers) dat bij een aantal diensten het ip-adres is geblokkeerd. Maar dat moet je even uittesten dan. Begin gewoon met de gratis-versie (500 mb) en bekijk of de content die je graag wilt bekijken, met Tunnelbear beschikbaar is!

Jasper
 
De grotere content aanbieders komen er meestal toch wel achter als je gebruik maakt van slimme routing. Als je via-via de amerikaanse netflix content bekijkt, die uitgebreider is dan de europese content, dan krijg je na een tijdje vanzelf een melding dat dit niet de bedoeling is en ben je weer terug bij af. Sowieso is het niet legaal.

In de normale abo's zit niet wat je wilt?

Nog wat info over YouTube.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan