• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken gesloten bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
70
Hallo allemaal,

Voor mijn werk heb ik een excel document gemaakt waarin ik gegevens uit een stambestand (ook excel) haal.
Hiervoor gebruik ik de formule "verticaal zoeken". Hierbij verwijs ik naar het stambestand.
Alles gaat goed, totdat ik het stambestand sluit en het bestand waarin ik werk ververs. Dan krijgen alle cellen waarin ik verwijs naar het stambestand een error.
Hoe kan ik deze verwijzing door laten gaan ook als het bestand gesloten is?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Pouletten
 
Een hard ingevoerde (directe) verwijzing zal altijd werken.
Met een indirecte verwijzing in de formule gaat dat niet.
 
Harry,

Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp alleen niet helemaal wat u bedoelt. Kunt u mij dat uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Pouletten
 
Dit is een directe verwijzing.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;[COLOR=#0000ff][BESTAND2][/COLOR]Blad1!$A$1:$B$5;2;0)
Als je bestand2 sluit wordt de formule automatisch aangevuld met het pad naar je bestand.
Dan komt er zoiets te staan.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;[COLOR=#0000FF][C:\USERS\NAAM\DOCUMENTS\MAP\BESTAND2][/COLOR]Blad1!$A$1:$B$5;2;0)

Dit is indirect, maar nu moet het bestand open staan als in B1 [BESTAND2] staat.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT(B1&"Blad1!$A$1:$B$5");2;0)
 
Ik heb een directe verwijzing, maar de error komt zodra ik de gegevens filter.
De gegevens in het stam bestand wisselen iedere week. Is het mogelijk om op een andere manier de gegevens automatisch te laten ophalen?
 
Misschien kun je eens twee bestanden plaatsen.
 
dat gaat lastig i.v.m. privacy. Ik denk dat het te maken heeft met de toegankelijkheid van de locatie waar het bestand in staat. Wel jammer dat het zo lastig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan