Zoek nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarlF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2018
Berichten
1
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat de mijne al erg oud is.
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor tekstverwerking. Om deze reden kan het vaak voorkomen dat ik het vaak met me mee moet dragen.

Ik zou daarom de voorkeur geven aan een 13-14 inch laptop.

Ik heb me nu niet echt toegewijd aan een merk. Hij zou een maximum van € 1000 moeten kosten.

Ik heb al een beetje rondgekeken. En heb al veel positieve geluiden van Apple gehoord.
Vindt u de prijsprestaties van deze Laptop goed?

Of is een Windows-laptop hier meer geschikt voor?
 
Die MacBook Air is volledig "over the top" als je het mij vraagt.
Staat wel buiten kijf dat het een meer dan prima toestel is maar voor € 350 minder heb je een Windows-laptop die hetzelfde voor je doet, overzichtje hier.
 
Ik ben het helemaal met Scrapheap eens. Een Macbook is zwaar overdreven als deze voornamelijk voor tekstbewerking wordt gebruikt. Voor schrijven etc is niet veel geheugen of een dure grafische kaart nodig. Voor minder dan 400 euro kan je een prima laptop krijgen. Er zijn zelfs voor minder beschikbaar, denk aan Chromebooks, of houd de laatste aanbiedingen in de gaten om een goede deal te krijgen.

Zowel Windows als OS X (voor Macs) is goed om te schrijven. Ook kan je Linux gebruiken, hoewel deze niet op veel laptops voorkomt (je kan het natuurlijk altijd zelf installeren). Ga je voor open source, gebruik dan Libreoffice, helemaal gratis en nauwelijks van Word (het meest bekend natuurlijk) te onderscheiden.
 
Die Apple is overkill inderdaad..
Je hebt aan een normale laptop genoeg.

Ik heb nog een hele mooie onbeschadigde Dell laptop staan.
Die zou voor dat type werk zelfs nog meer dan genoeg zijn, maar wel 4x zo goedkoop dan wat je in het hoofd hebt...

Met 13.3 inch scherm en 8 GB geheugen en 500 GB harde schijf.
Er zit een legale Windows 10 op.
Zulke zakelijke laptops zijn veel degelijker dan consumenten laptops maar kunnen in principe toch alles.
Ik zit nu ook te typen op de bank met zelfs een oud beesje, ook een Dell die ik normaal voor vakanties gebruik. Moest hem updaten en ben er even op blijven hangen. Zelfs op dit oude beejse uit 2009 werkt Office nog prima.

Had hem eerst bedoeld om het meer zakelijke en privé apart te houden, maar dat heb ik nu anders opgelost. Dus deze is overcompleet.
Ik heb een foto ervan waar je goed kunt zien dat hij zo gaaf is. De andere foto's komen van internet zodat je hem verder kunt bekijken.

Met een laptop als deze heb je veel betere kwaliteit dan een Mediamarkt laptop van 400 euro of minder, dat zijn vaak van die gammele bakken. Ik heb er destijds ook naar gekeken maar uiteindelijk toch voor een stevige Dell gekozen.
En zo'n Chromeboek: dat zijn wel hele kale systeee, echt heel minimalistisch. Ze hebben over het algemeen erg weinig opslag geheugen en vaak kun je het niet of heel moeilijk vervangen of uitbreiden.

Kijk maar of het iets is, nok, ook prima.
Mag weg voor 250 euro (liefst afhalen, kun je zien wat je koopt, maar verzenden voor 7 euro verzekerd mag ook)

Libre Office is gratis zoals MarjoleinK al schreef, die zet ik er eventueel voor je op.
In 99+% van de gevallen voldoet het net zo goed als Microsoft Office.

Linux: als je niet ervaren bent, niet doen. Kan wel, heb zelf een Linux server, maar als er wat mee is, is het voor een leek een groter probleem dan met Windows.

Specificaties :
Dell E6330
CPU Core i5-3320M @ 2.60GHz
8 GB RAM
500 GB harde schijf
Verwijderbare DVD speler (klik/lock systeem) : kun je ook een extra harde schijf inzetten (met een houder van ca 10 euro)
Schone, legale Windows 10 Pro 64 bits versie geïnstalleerd.
Webcam

Gewicht: ca 1.8 kg
Accuduur: ca 2.5 uur (afh van wat er gedaan wordt)
Scherm: non-glare 13.3 inch
Resolutie: 1366x768 (WXGA Wide)
BIOS-versie A19
BIOS-datum 8-5-2017

Aansluitingen
Video uit: VGA (D-Sub)
Verbinding: (USB/FW) eSATA, USB 2.0, 2x USB 3.0
Card Interface: Expresscard 54
Verbinding: Ethernet 1Gbps
Wifi: (wlan)802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding: Bluetooth 4.0
11-dell_86.JPG1-dell.JPG2a-dell.JPG
 

Bijlagen

  • 6-dell.JPG
    6-dell.JPG
    78,1 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan