Zie geen Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dus wel internetverbinding, maar kan met geen mogelijkheid op internet komen, omdat IE nergens te openen valt. Bij Windows onderdelen in/uit schakelen staat IE, maar met 0 KB en als je er op klikt gebeurt er niets.
 
Ik heb deze nog wel gevonden.
 
Heb je nog het plaatje dat ik in #20 plaatste bekeken?
 
Hij zegt dat die map en/of dat betreffende bestand er niet staat.
 
Ja, maar hij haalt ook "bestand" en "map" door elkaar dus ik ben daar nog steeds niet zeker van.
 
Dat is een kwestie van slordig en/of onzorgvuldig omgaan met taal.

In het Woord, zoals het oorspronkelijk door den mens werd gesproken, ligt de beheersing van zijn ontmoeting met de dingen: het schept hem een nieuwe wereld.
Willem Vermeend (2018)
 
Dat zal best, maar het zijn 2 totaal verschillende dingen en ik heb de dingen graag duidelijk door alles bij de juiste naam te (laten) noemen.
Onzorgvuldigheid met geschreven taal, zoals hier, kan tot de meest vreemde conclusies leiden.
 
Misschien leg ik het verkeerd uit.
Als ik naar die "oude" laptop ga en naar de C-schijf ga en dan naar Program Files, dan zie ik Internet Explorer staan. Als ik daar op klik dan zie ik "Connection Wizard" den als ik daar op klik, dan krijg ik een leeg scherm. Als ik op de START knop klik, zie ik het IE ikoon. Als ik daar op klik, krijg ik een minimale korte witte flits te zien en verder niets meer.
Ik weet niet hoe hier mee om te gaan om weer op internet te komen. Deze laptop is wel met het netwerk verbonden.
 
Witte flitsen! Wie kan daar wel mee omgaan?

Die downloadmogelijkheid is dat dan geen setup-bestand die je op een stick kan zetten en dan installeren. Of een setup-bestand van Firefox op stick zetten?
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me dan een setup bestand geven . Dan ga ik het proberen.
 
In post 22 staat een link voor IE8 van Microsoft. Hier staat ook een download. Ik heb hier geen ervaring mee. IE9 en Firefox zouden niet geschikt zijn voor XP lees ik.
 
Ik denk eerder dat die Windows installatie zelf in het ongerede is geraakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja. Hallo,
ik heb een oude laptop met XP. Ik gebruik deze voor een programma dat alleen onder XP werkt.
Meer weet ik ook niet. Ik heb ook nog wel oude programma's die draaien onder XP maar daar is geen internetverbinding voor nodig.
 
Dan ga ik met dat oudje maar niet meer op internet. Is nog onveilig ook.
Bedankt voor her meedenken.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan