Vraagje of thuisnetwerk pc > laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinL

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Berichten
36
Ik heb thuis een PC (Vista) en een laptop (Windows 10).
Nu wil ik graag op zowel pc en laptop bij al mijn bestanden kunnen.
Nu las ik dat je op sommige routers een usb stick of externe harde schijf kunt aansluiten, en op die manier toegang hebt tot bestanden die daar op staan.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Op ons Wifi Router van Zeelandnet zit ook een USB poort, maar de provider heeft die optie uitgeschakeld, dus die kan ik helaas niet gebruiken.
Op de bovenverdieping staat nog een oude router die nu als switch staat ingesteld, voorheen toen we nog geen wifi modem/router van zeelandnet hadden gebruikte we die voor wifi.
Maar daar zit helaas ook geen usb op. Als ik die zou vervangen voor een nieuwe router waar je wel een harde schijf op kunt aansluiten, zou het dan werken wat ik wil ?
Wat voor dingen moet ik nog rekening mee houden ?
 
Waarom niet gewoon een cloud oplossing als bijvoorbeeld Dropbox, Google Drive of OneDrive gebruiken?
 
Tja .. het idee online dataopslag heeft me altijd al een beetje tegengestaan eigenlijk.
Ik dacht, als je een harde schijf aan je router kunt hangen en die voor elk apparaat in het thuisnetwerk toegankelijk zou zijn dat zou mooi zijn.
Zat gister ook wat op internet te lezen, ik zou ook een NAS apparaatje met 2 harde schijven kunnen kopen en die aan mijn router hangen, dat zou misschien nog beter zijn.
En ook al heb ik er niet veel verstand van, ik denk dat me dat nog wel gaat lukken. Dan zou ik die 2 schijven in RAID zetten, dan is die ene een soort backup schijf.

Als je NAS gebruikt, is het dan de bedoeling om dat 24/7 aan te laten of kun je die gerust 's nachts uitzetten, wat is beter voor de levensduur ?
 
Als je al ruimte genoeg zou ik er zelf voor kiezen om een thuisnetwerkje te maken. Dan kan je schijven eenvoudig delen tussen meerdere PC's.
Een NAS kan ook maar heb je ook een netwerk voor nodig. Een NAS hoef je overigens niet verplicht aan te laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan