Beeldscherm gaat niet meer aan na slaapstad

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Een tijdje geleden had ik een vraag gesteld over mijn beeldscherm dat helemaal niet werkte. De computer ging aan, ik hoorde hem de goede geluiden maken, maar het beeldscherm bleef zwart. Ik heb toen op het advies van een van de leden hier een batterijtje vervangen op het moederboord. Toen deed het beeldscherm het weer wel, maar nog steeds onregelmatig.
Inmiddels doet het beeldscherm het altijd als ik de computer start, maar als ik hem even niet gebruik, of soms ook tijdens het gebruik, gaat hij ineens op zwart. Het lampje van het beeldscherm brandt dan wel nog altijd groen.
Ik moet het beeldscherm dan uitzetten, en weer aan, en dan doet hij het weer even.
Ik gebruik de computer niet voor zware dingen zoals games oid. Alleen om te surfen, tekstverwerken, werken enz.

Het is een onbekend merk beeldscherm (keer van iemand gekregen). Ik heb een Compaq CQ2000 PC van 5 jaar oud met windows 10 erop. Het beeldscherm heeft het merk HANNS.G

Heeft iemand enig idee? Het is geen ramp maar wel super irritant. Bedankt vast!
 
Al eens naat de instellingen in Energiebeheer gekeken..? Die vindt jer bij Win 10 in het scherm Instellingen => Systeem => Energiebeheer en slaapstand.
Controleer daar de instellingen voor je beeldscherm.
Lees ook dit artikel eens, wellicht heb je er iets aan..?
 
Zouden de instellingen van Windows geen uitkomst bieden bij uitschakelen van de slaapstand functies, dan in de BIOS kijken bij Energiebeheer. Mogelijk is er een conflict of werkt het daar niet goed. Soms is er in de BIOS keuze tussen verschillende manieren van energiebeheer en altijd kan het hardware matige deel ervan daar worden uitgeschakeld.
 
Dag allen, ik ben er inmiddels uit; het lag echt aan de monitor zelf. Op een gegeven moment bleef hij nog maar maximaal 2 seconden aan, en ging hij daarna weer op zwart. En als ik hem dan aan en uit zetten, ging hij direct daarna weer uit. De gok genomen en een monitor van martkplaats gehaald, en die doet het wel gewoon. Energiebeheer standen stonden al op 'nooit'. Bedankt voor jullie reacties! Ik zal de vraag sluiten.
 
Dan zal de voeding danwel de inverter van de backlight van betreffende monitor overleden zijn, kan gebeuren.
Mooi dat je de veroorzaker hebt gevonden en bedankt voor het delen, succes met de vervanger :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan