Error 0x800736fd Norton Ghost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Om een (oud programma van Norton dat ik zowel in XP, Windows 7 en Windows 10 gebruik) te installeren lijkt het dat Microsoft .Net framework 2.0 nodig.
In mijn Windows 7 64 bit zie ik enkel net framework 4.7.1.
Heb al 2.0 willen installeren maar lukt niet.
Iemand een idee.

Heb die software nog onlangs opnieuw geïnstalleerd...zonder problemen...
 
In programma’s en onderdelen zie enkel:
Microsoft Net Framework 4.7.1
Microsoft Net Framework 4.7.1. (Nederlands)
De 3.5 zie niet.
Hij komt wel voor in Windows onderdelen in of uitschakelen.

Moet misschien eerst 4.7.1 verwijderen ?

Bij of na de download van 3.5 krijg dit ik steeds een kadertje ivm onderdelen in of uitschakelen.
En daar doe mogelijk iets.
Ik zou wel een paar schermvoorbeelden jpeg doorsturen maar een afbeelding door te sturen.
 
Deels nostagie en vooral ik gebruik het reeds een 10-tal jaren en maak wekelijks een image op diverse computers. Behalve dat het met de jaren traag is geworden vind ik het nog steeds eenvoudig in gebruik.

Als ik 2.0 installeer moet ik dan eerst 4.7.1 verwijderen in onderdelen.

Vraagje: hoe kan ik een jpeg doorsturen (alhoewel ik dat enkele tijd geleden al heb gedaan) is er een beschrijving.
Ik weet waar te klikken (voeg afbeelding toe) maar mijn jpeg's geven als ik het voorbeeld bekijk een wit scherm.
 
Je zegt "Doe het zo en je hoeft niets te verwijderen" maar de heeft betrekking op viewtopic.

En de repairtool wanneer gebruik ik die ?

Mij vraag as ivm framework 4.7.1, moet dat nier verwijderd worden vooraleer 2.0 te installeren ?
 
Ik vroeg mij af welke versie van Norton Ghost je hebt? Kun je wel herstellen als dat nodig is? Overigens heeft Lange Pier gelijk als hij schrijft dat er genoeg back-upprogramma's zijn. EaseUS Todo Back-up is vrijwel identiek aan Norton Ghost.
 
Net A .jpg

Dit is wat ik te zien krijg na installatie. Daar stop het. Vandaar mijn vraag: moet ik iets verwijderen in onderdelen ?
 
Ik werk met Ghost 14.0 en alles staat zoals jij aangeeft en werkt 100% in Windows 7. Staat bij > Software Microsoft .NET Framework 4.7.1 (2x) 1 maal met (Nederlands) er achter. En geen andere, dus ook geen 2.0. Bij Windows onderdelen staat: Microsoft . NET Framework 3.5.1 en dat vakje is helemaal blauw gekleurd.

Dus welke versie Ghost heb je en in welke OS werkt het dan niet?
 
Ik heb eveneens de 14.
Deze morgen verwijderd en opnieuw willen installeren...
In onderdelen staat nu nog enkel 4.7.1 de nederlandse versie is verdwenen. Hier was bij de eerste installatie het vakje ook "blauw" en had ik ook hetzelfde probleem:

Net B.jpg
 
Dan maak je toch dezelfde situatie als bij mij in W7. Dus aanvinken 3.5.1 en misschien via updates die Nederlandse versie van 4.7.1. downloaden?

Of kijk eens met Secunia PSI (is met script, traag) of Windows bijgewerkt moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Net C.jpg Zegt dat iets ?



Heb nog eens geprobeerd Ghost te installeren: zelfde resultaat...
25g5n61.jpg
 
In programma’s en onderdelen zie enkel:
Microsoft Net Framework 4.7.1
Microsoft Net Framework 4.7.1. (Nederlands)
De 3.5 zie niet.

En de link die ik plaatste heb je ook niet gezien?
 
Er staat toch op de screenshot 3.5.1, dan een kwestie van weer inschakelen? Virusscanner bij installatie van Ghost even uitschakelen.
 
Virusscanner uitgeschakeld: helpt ook niet...

Sorry indien ik soms wat lijk te spartelen...be, hier ook al een ganse dag mee "zoet" en kan het niet altijd zo snel uitvoeren als jullie.

Senso, ik die jouw suggestie wel uitgevoerd maar heb mogelijk iets verkeerd gedaan, resultaat:

Net E.jpg

Hopelijk komt die correct en leesbaar over.
 

Bijlagen

  • Net E.jpg
    Net E.jpg
    6,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
irusscanner uitgeschakeld: helpt ook niet...

Sorry indien ik soms wat lijk te spartelen...be, hier ook al een ganse dag mee "zoet" en kan het niet altijd zo snel uitvoeren als jullie.

Senso, ik die jouw suggestie wel uitgevoerd maar heb mogelijk iets verkeerd gedaan, resultaat:

Bekijk bijlage 318731

Hopelijk komt die correct en leesbaar over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan