Kan geen bestanden zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.409
Hallo, mijn "oude" XP laptop zit in een netwerk. Van de ene PC kan hij wel de gedeelde bestanden zien, maar van de andere PC als ik het gedeelde bestand aanklik krijg ik de melding:
XX is niet mogelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen etc.
Wat moet ik doen, dat ik die gedeelde bestanden wel kan zien??
 
Ik gok dat hij op Openbaar Netwerk staat ingesteld i.p.v Thuisnetwerk, of de inloggegevens zijn fout.
 
in Windows 10:

Start > Configuratiescherm > Netwerk en internet > Thuisgroep. Wanneer je hier bent zul je meestal al een tekstvak vinden waar gevraagd wordt of je het profiel wilt wijzigen van openbaar naar particulier. Een andere optie is dat je de Thuisgroep of Netwerk probleemoplosser (wizard) start een aangeeft dat je je PC in het netwerk wilt laten zien.
 
Hier nog een ideetje. Het exFAT bestandssysteem werd ondersteund vanaf Vista servicepack 1. Misschien heeft u die exFAT formattering op deze externe schijf. Microsoft heeft nog geprobeerd om daar in te gaan voorzien maar op hun pagina zie ik enkel nog een update voor de XP 64 bits versie. Hier leest u ook over het verschil met een standaard FAT bestandssysteem. De oplossing is op dat moment ofwel een patch van derden zoeken en toepassen op XP met onzeker resultaat of de schijf uitlezen met een bootdisk of een Linux schijf (de laatste kan een extra bootmenu onherstelbaar achterlaten) of in een computer met Vista SP1 en latere Windows versies steken. Dan de schijf opnieuw formatteren.
 
Dat "zul je meestal al een tekstvak vinden waar gevraagd wordt of je het profiel wilt wijzigen van openbaar naar particulier." zie ik nergens.
Alfred, jouw uitleg snap ik niets van. Het vreemd eis, dat ik op mijn desk-top de bestanden van de laptop wel zie, maar andersom niet.
 
Wat is het bestandssysteem van de schijf van de computer die je zien wilt?
 
Als je ooit in het verleden Bitlocker hebt gebruikt dan kun je dat ook krijgen. Je moet dan de machtigingen opnieuw instellen en een nieuwe groep gebruikers maken met volledig beheer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan