Hoe krijg je tekens als een apostrof of een & in de url?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
116
Goedenavond allemaal,

Ik heb in mijn WordPress-site een pagina gemaakt met als focustrefwoord chambres d’hôtes. Maar WordPress geeft de apostrof en de o met het accent circonflexe niet weer in de url/permalink. Dus zegt de SEO-plugin van Yoast: Het focus-trefwoord komt niet voor in de URL van deze pagina.

Ik heb geprobeerd om de apostrof in de vorm van een ' in de url te zetten en de o-circ eerst met een ô en toen met een ô in de url te krijgen. Eerst bij de permalink en toen zelfs in de kopregel. In beide gevallen vaagt WP de codes weg.

Mijn vraag: hoe krijg ik dit nou toch goed??

Overigens doen zich wel vaker rare dingen voor bij de plugin van Yoast. In datzelfde stuk zegt hij bijvoorbeeld
• Het focus-trefwoord komt niet voor in de eerste alinea van het bericht.
• De afbeeldingen op deze pagina bevatten geen alt-attributen met het trefwoord.
En beide zijn echt wél het geval. Wat zie ik dan over het hoofd, vraag ik me steeds weer af… <zucht>
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Alvast hartelijk bedank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,

Renske
 
Ik zou in permalinks geen speciale tekens gebruiken. Veel browsers kunnen er naar mijn weten nog niet mee om gaan. Ikzelf ontdoe de 'slugs' in mijn site van speciale tekens.
 
Aanvulling: ik heb inmiddels gevonden dat de apostrof mnet %27 gaat. Na enig aandringen slikte WordPress dat. De code voor de ô zou %F4 zijn maar als ik die invoer, wist WordPress de hele URL... Wat doe ik fout?
 
Hallo PHP4U,
Ok, maar hoe los ik dat d'hotes dan op? Ik heb nu d-hotes maar ja...
 
Dat is toch prima? Zolang je in je content gewoon netjes d'hotes gebruikt. Het gaat erom dat je bezoeker kan zien waar je link naar toe verwijst.
 
Maar WordPress geeft de apostrof en de o met het accent circonflexe niet weer in de url
Volgens RFC 3986 zijn alleen de volgende tekens niet gereserveerd voor nu of de toekomst. Deze kan je dus gebruiken, andere niet.
uppercase (A-Z) lowercase (a-z) decimal (0-9) - (minus) _ (underscore) ~ (tilde) . (dot)
Die laatste . (dot) zou ik niet gebruiken omdat het verwarrend is met de puntjes in je domein.
 
Ik raad verder dus ook af om een & (ampersand) te gebruiken in je permalink, omdat dit een querystring is.
 
De & valt onder de gereserveerde tekens, net als bijvoorbeeld de # en ? enzovoort.
 
@ PHP4U en Bron: Dank voor jullie input. Ik volg jullie advies, dus ik sluit de vraag af.
Het verbaast me wel dat Yoast er geen rekening mee houdt. Ik laat me misschien toch wat teveel leiden door die SEO-plugin...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan