Couldn't load XPCOM

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Ik heb het probleem met Firefox, dat ik niet verder kom als de kreet
: Couldn't load XPCOM
Wie helpt me .

(Moet toch maar weer melden, nu ik in een andere dus deze hoek zit, dat ik een lijder ben (geweest) aan/van enkele CVA's en TIA's die niet bevordelijk zijn in deze hobby.)

En is beslist geen luiheid maar ook het naspeuren op deze plek is een crime, voor mij..........

Vandaar mijn kreet HELPMIJ..........

Grt Henk
 
Welke Windows gebruik je?
Heb je Firefox al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
De lamme helpt de blinde Henk.

Voor de hand liggend zijn twee redenen;

De Firefox uitgave is verouderd en je moet een nieuwe versie installeren (denk aan exporteren van bladwijzers of het opslaan van een backup van Firefox).

Of: er is malware, dus doe een scan met de bekende malware scanners MBAM, Rogue Killer en Hitman Pro bijvoorbeeld (niet een on-line scan doen want dat is vaak een scam of het installeert juist malware). Misschien kan je Firefox nog opstarten in modus zonder add-on's, hardware versnelling en met standaard instellingen. Deze veilige modus kom je in door Shift ingedrukt te houden bij het starten van Firefox. Kijk dan bij Add-ons en Extensies of je daar onbetrouwbare namen ziet. Download met bijvoorbeeld Chrome browser, het programma AutoRuns en laat deze een lijst opstellen van alles wat er op de computer opstart. Kijk in de categorie Browsers of daar malware bij staat. Je vindt nut en noodzaak en ook betrouwbaarheid van de onbekende namen met Google.

Controleer of Windows originele beveiligde systeembestanden heeft met de opdracht sfc /scannow. De installatieschijf moet ingevoerd worden bij een eventueel herstel.
 
Installeer eens Patchmypc, voer het uit en update FF (en de andere programma's).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op de site van Firefox geweest en daar schrijven ze dat dit voorkomt bij sommige Firefox versies wanneer er een systeemherstel is gedaan. Bepaalde bestanden zijn dan niet meer toepasselijk. Het opnieuw installeren van Firefox is hiervoor de enige oplossing. Het maakt dan niet uit welke versie dat is. Wanneer er inderdaad systeemherstel werd gedaan dan is dit de meest waarschijnlijke oplossing.
 
Heren. Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt.
Mijn laptop met window 7 prof is al wat ouder maar de mail bv. gaat daar prima.
Ik stop dus bij helpmij met dit onderwerp.
Kost me teveel tijd. Bedankt voor de moeite die hier gedaan is.
Prettig weekend allemaal
Henk
 
Dank je Henk en van het zelfde gewenst,
Chrome is een eenvoudig in te stellen Internet browser. Bij het installeren kan het de bladwijzers overnemen.
Groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan