Cisco air-ap1262n-e-k9 in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb een Cisco air-ap1262n-e-k9 Acces point gekregen.

Ik zou deze graag achter mijn eigen router als accespoint willen gebruiken.

Ik heb er helemaal niets bij gekregen, behalve dan het acces point en de voeding.

Ik heb hem op mijn router aangesloten en aangezet. Ik kan in de router instellingen zien dat het acces point een ip adres heeft gekregen, ik heb hem gelijk een vast ip gegeven.

Als ik het ip adres in de browser intype (heb IE en Chrome geprobeert, ik kan geen verbinding maken met het acces point.

Als ik hem op laat starten gaat ie op een gegeven moment groen branden en daarna knippert ie drie kleuren (blauw,groen, rood)

Is er iemand (is het uberhaupt mogelijk??) die mij kan helpen om dit acces point werkend te krijgen?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Mag toch aannemen dat je even de moeite hebt genomen even te "googelen" naar een handleiding van dit accesspoint zoals bijv. deze "Getting started" instructies..?
Als engels lezen een probleem is komt deze video waarschijnlijk van pas..
 
Dank je wel Scrapheap,

Die getting started had ol gevonden, maar daar kwam ik niet veel verder mee. Ik kan wel redelijk Engels, maar al die technische termen wordt voor mij te veel.
Ik ga de video nu even bekijken.
Ik laat wel weten of ik verder kom met de video. Zoals ik al zei, ik zie hem wel op m'n router maar ik kom niet bij het inlogscherm, maar nu eerst de video kijken...

Bedankt alvast.

Mvrgr.

Nossie
 
Ik heb dit ding gekregen en het leek me leuk om er mee te 'knutselen'.
Maar als ik daarvoor nog een controller of een speciale switch moet gaan aanschaffen zie ik niet zo zitten.

Ik ben na wat uitgebreider zoeken op internet tegen gekomen dat je doormiddel van het uploaden van een bepaald bestand of bestanden naar het access point de werking kan aanpassen van het apparaat. Maar om dat/die bestand(en) te downloaden moet je een account hebben bij Cisco en dat kan ik als particulier niet.

Ik zag ook dat je die bestanden via TFTP...? naar het apparaat moet uploaden. Ik ken FTP maar TFTP?? Geen idee....
Zo uitgebreid is mijn kennis niet. Maar omdat er ook 'FTP' in voorkomt zal het waarschijnlijk net zoiets zijn als FTP dus als ik daar de juiste software voor heb zal dat wel lukken denk ik. (hoop ik)

Ik hoop dat er iemand is die mij nog verder kan helpen.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
En waarom niet de informatie achter de door mij gegeven link lezen? Daar staat dus uitgelegd hoe je, zonder supportaccount bij Cisco, toch een goede kans hebt om aan die firmware te komen.
 
Serieus... Sorry RogerS, ik heb gewoon helemaal over jou post heen gelezen.. Ik had de moed al opgegeven. Ik ga het lezen en kijken of ik er uit kom.

Dank je wel dat je me er op wijst.

Ik laat weten hoe het gaat.

Mvrgr

Nossie
 
Hallo RogerS,

Ik heb alle benodigde downloads en handleiding gevonden.
Ik ga er van de week mee aan de slag.

Ik zal voortgang hier plaatsen.

Mvrgr.

Nossie
 
Hallo allemaal,
Wat ik tot nu toe begrepen heb en gedaan:

Voor zover ik weet zou het autonomous moeten zijn en daar heb ik op de Cisco pagina het juiste bestand voor gevonden.
Het is ook gelukt om het bestand te uploaden naar het ap maar ik kan er vervolgens niet bij als ik in de browser 10.0.0.1 invoer.
Ik weet dat het ap 10.0.0.1 is omdat ik dit kan zien in het log van tftp, dat is de locatie waar het bestand naar is geupload.

Ik heb dit bestand gebruikt:
...ap3g1-k9w7-tar.153-3.JD13.tar en om naar het appartement te zenden aangepast naar ap3g1-k9w7-tar.default

Wat doe ik fout? Kunnen jullie me verder helpen?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Telnet nog niet geprobeerd, eerlijk gezegd ook niet zo bekend mee.

Dan moet ik me eerst gaan inlezen welke commando's en hoe deze te gebruiken...

Maar dat is zeker nog een mogelijkheid
 
Dank je wel @RogerS,

Ik was zelf ook al wat 'how to' tegen gekomen en zelfs een youtube tutorial.

Nu heb ik daar een console kabel voor nodig want dat moet je via de console poort doen. Ik heb geen seriële poort op m'n laptop dus moet ik er eentje hebben met usb, echter hier zijn twee versies van, de ene met FTDI chip en de andere zonder chip.
Heeft iemand enig idee welke versie ik nodig heb?

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
Hallo allemaal,

Na het samen met mijn zoon (mijn gezondheid laat me nogal eens in de steek, dus vandaar de hulp van mijn zoon) goed doorlezen van handleidingen, bekijken van tutorials en veel Googlen is het gelukt om met een tftp server de juiste firmware op het access point te krijgen. Het inloggen op het access point via een kabel tussen laptop en access point wilde niet lukken.
Na het een paar dagen rust dacht ik het volgende... Een access point is eigenlijk niets meer dan een draadloze switch....
Met die gedachte het access point aan m'n router gehangen en daar verscheen hij in het netwerk, gelijk een vast ip gegeven en nu kan ik inloggen.

Dit is wel even wat anders dan een gewone huis, tuin en keuken router... Pfff wat een hoop instel mogelijkheden.
Voor nu 1 wifi netwerk in de lucht maar ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb. Dus binnenkort een fabrieks reset en opnieuw beginnen en alle stappen opschrijven.

Ik heb een hoop video tutorials gevonden maar die hebben allemaal een andere, nieuwere grafische interface.
Ik probeer daar wel uit te leren maar het is lastig. Die nieuwere hebben allemaal de mogelijkheid om te kiezen voor zoiets als 'Express settings' waardoor je heel snel de juiste basis instellingen hebt.... En dat zit er bij mij dus niet op.

Maar goed, ik ben 'binnen' en ik kom er vast wel uit.

Mocht je nog tips hebben over hoe wifi netwerken in te stellen hoor ik het graag.

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan