Hoe een back-up van de C-schijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,'
Ik heb pas een nieuwe HP laptop, maar ik wil een back-up van mijn C-schijf maken met het HP programma, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe dat moet?
Groet,
Martin
 
Ik gebruik dergelijke meegeleverde software/back-upprogramma's nooit. De reden is dat ze beter weten wat het beste voor iemand is en dan te ingewikkeld en te mooi maken. Het maakt vaak selectieve back-ups. Als je nu al geen back-up kunt maken vraag ik mij af hoe het herstellen zal gaan.

Goede en zeer eenvoudige back-upprogramma's zijn EaseUS Todo Back-up en AOMEI-Backupper (freeware).

Als je bijvoorbeeld een back-up maakt met Todo Back-up dan doe je:

1. Kies de schijf/station

2. Kies de bestemming > Geef die map de naam op schijf K > K_Todo Backups
K = de letter van externe schijf (voor herkenbaarheid)

3 Kies de naam van de back-up aan de hand van de soort:
K_W7C
K_W7C_Incrementeel
K_W7C_Beveiligd
K_W7C_Beveiligd_Incrementeel

etc.
Als je moet herstellen zijn de schijfletters soms verwisseld. Je kunt de back-ups dan herkennen aan de naam.
 
Laatst bewerkt:
Senso, ik ben nu bezig om met EaseUs een back-up te maken van mijn systeem.
Krijg dan eerst System backup met het aantal minuten hoe lang hij bezig is, maar daaronder krijg ik een regel met DISK 1 (met een uitroepteken) in het rood en daaronder staat weer Locatio n H:Disk 1
Weer die H: terwijl in de Verkenner helemaal geen H voor komt.
WAT is dat toch?
 
Het is een nieuw laptop! Aan het eind van de back-up is die dan geslaagd ja of nee?
Wat is de bestemming van die back-up dan? Een externe HDD? Dan zit daar iets fout. Sluit een andere aan.

Wat is dat toch?
Als helderziende reken ik 25,- euro! Wel eerst betalen...:rolleyes::D:D:D
 
Laatst bewerkt:
DE back-up is OK. Naar een USB-stick. Ga het morgen eens naar een andere stick proberen.
In ieder geval bedankt.
Groet,
Martin
 
Uiteindelijk is die vervelende schijf, die niet aangesloten was, weg en is de back-up gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan