Asus tp500la start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michadevries

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2017
Berichten
34
Beste forum leden,

Ik bezit nu al een tijdje een asus tp500la i5 versie met 8gb ram en een 256 mini msata ssd, maar net kwamen er allemaal ranfom pixels op mijn tweede beeldscherm aangesloten via hdmi, eerst reageerde hij helemaal niet meer, maar nu laat hij weer oplaad lampje zien, en wanneer ik hem aanzet, ook het witte lampje dat aangeeft dat hij aanstaat, het beeldscherm gaat niet aan, de fan gaat niet draaien, het viel mij wel aan dat hij oneindig het maan- lampje laat branden en het caps lock lampje, het enige wat ik dan kan doen is hem weer geforceert uitzetten.
Ik hoop dat ik mijn probleem zo goed heb beschreven en iemand mij hiermee kan helpen.
Grtz micha de vries
 
Als ik het goed begrijp gaat de ventilator niet aan, komt er niets op het scherm (blijft dat zwart of verschijnt er nog wel de bios-info) en hoort u geen opstartgeluiden.
Hoort u nog wel de piep van de start helemaal in het begin?

Probeer eens te starten op de stroom alleen (dus batterij eruit).
 
Laatst bewerkt:
Werkt ook niet, vannogtend volledig uit me kaar gehaald, geen success, ik krijg hem nu ook niet meer uit door lang op het knopje te drukken, en wanneer ik hem stroom geef (batterij, oplader) gaat automatisch het aan lampje aan en de caps lock en sleep lampje niet meer.
Ik heb hem gewoon stil laten liggen.
Kleine bios batterijtje eruit halen heeft ook geen zin aangezien die helemaal nergens zit.
 
Trouwens, geen piep of geluid, is een nieuwere uefi laptop en gewoon een zwart scherm
 
Oh ja, ik zag eerst ook nog een lampje dat ie oplaad, dat zie ik nu ook al nuliet meer
 
Probeer hem eens te starten met een boot-cd.
Dat kan bijv. een windows installatie cd zijn. maakt niet uit welke windows-uitgave, of Hires-boot-cd http://www.hirensbootcd.org/download/
Als de laptop opstart met een CD, dan is het waarschijnlijk de HD of SSD waar windows opstaat die kapot is.
 
Werkt ook niet om zonder hdd of ssd te booten, een cd of usb maken kan ik niet aangezien ik geen andere pc bezit
 
En het is gewoon een zwart scherm en ik krijg nul procent een reactie terug van de laptop, ik kan ook niet in de bios instellingen komen
 
Ik denk zelf dat het een bios/hardware gerelateerd probleem is maar dat weet ik niet zeker
 
Het is of het mobo(of de bios, maar de bios gaat zelden kapot), of de HD of SSD waarvan windows gestart wordt.
Maar een mobo gaat niet zo snel kapot.
Probeer toch maar via iemand anders aan een bootable cd of usb te komen, want als dat wel werkt is het bijna zeker de HD/SSD
 
Geen idee wanneer je dat apparaat gekocht hebt maar als'ie nog geen 2 jaar oud, terug voor garantie lijkt me...
 
ik zou toch proberen om te booten vanaf een opstartbare cd zoals srpchulp aangeeft maar eerlijk gezegd krijg ik door jouw probleembeschrijving het vermoeden dat het een defect moederbord betreft.
Denk niet dat het in de HDD / SSD zit.
 
Zo'n vermoeden had ik inderdaad, heb al even gezocht maar dat gaat me op aliexpress dus nog mooi 186 euro kosten, weet iemand nog een plek waar ik dit moeder bord kan vinden, of nog beter het tp500ln moederbord met een i7, heb ik ook meteen een cpu en gpu upgrade gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan