Plaatsen mailaccounts op meerdere devices gaat mis (ondanks zelfde instellingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
17
Beste mensen,

Probeer lang bestaande e-mailaccounts toe te voegen aan nieuwe laptop en telefoon. Hoewel ik exact dezelfde instellingen gebruik en op alle apparaten Outlook 2016 (MSO, 64 bits, als onderdeel van Office 365) heb staan, blijf ik foutmeldingen krijgen op nieuwe apparaten. Op bestaande apparaten, functioneert het prima. Wie heeft de oplossing?

- Heeft het wellicht iets te maken met POP3? Op nieuwe apparaten geeft installatieprogramma alleen de IMAP-opties weer.
- als dat zo is, hoe moet ik dan de bestaande POP-accounts omzetten naar IMAP?

Bedankt alvast voor het meedenken!

mvg,

Hupie
 
Mogen we de foutmelding niet weten?
 
Mogen we de foutmelding niet weten?

Na opgegeven van mailadres in beginscherm krijg ik de melding: Er is iets misgegaan. We konden uw Google-account met IMAP niet instellen. Wellicht moet u wijzigingen aanbrengen in uw Gmail-instellingen. Vervolgens kan ik kiezen uit 2 opties: opnieuw of accounttype wijzigingen. Wanneer ik kies voor deze laatste optie, kan ik kiezen uit accounttypes: officie365, Outlook.com, Google, Exchange, POP en IMAP. Ik heb vervolgens IMAP geopend en exact dezelfde instelligen gebruikt als op mijn bestaande desktop en laptop, maar telefoon en nieuwe laptop blijven foutmelding geven.
 
dag,
Een echt antwoord heb ik niet direct, maar herken de vraag, en geef je mijn oplossing (dat werkte!).
Ik heb namelijk gemerkt dat alle poortinstellingen e.d. verschillen tussen desktop en tablet/gsm.
Probeer via je provider de juiste instellingen te vinden, en ga op je tablet/gsm aan de slag met het wijzigen van "verificatie" aan of uit,
en ook wijzig de "versleutelde" verzending.
MAAR.... schrijf eerst alles op zoals het nu is, je kan dan niets verpreutsen,
bij mij werkte het uiteindelijk prima, nogmaals er zijn verschillen in de protocollen tussen pc en tablet/gsm ,daar moet je mee aan de slag.
groet,
Leonard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan