Windows 7 propt schermen samen bij gebruik van KVM switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi
Ik doe veel dingen op een systeem van twee computers op één keyboard/monitor/muis en daar gebruik ik dus een KVM switch voor.
Eén PC heeft windows Xp voor de software die op hogere versies niet meer werkt en waar ook geen hogere versies van zijn
De andere is een veel sneller systeem met Windows7
Na het op de tweede computer opnieuw installeren van Windows 7 (wat ik prefereer boven windows10) heb ik een ergerlijk probleem.
Ik gebruik even Magix Movie Edit Pro 2013 Premium als voorbeeld, omdat dit verschillende in grootte variabele werk schermen heeft.
Als ik dat programma geopend heb ziet het er zo uit:
origineel.png
Schakel ik echter met mijn KVM switch over naar de XP pc om iets te bewerken en schakel daarna weer terug zijn alle werkschermen in Magix samen gepropt in de linker boven hoek:
samen gepropt.png
Ik moet dan telkens weer al die schermpjes op hun plaats zetten en dat neemt niet alleen veel tijd maar is ook nog eens verrekte irritant.
Dit gebeurt in elk programma met variabele afzonderlijke werk schermpjes.
Op de XP PC gebeurt dit overigens niet.
Mijn systeem is Windows home Premium 64
CPU AMD A4 5300 APU dual core met radeon graphics (gebruik ik die graphics ook als ik een videokaart er in heb ?)
Video Kaart: NVIDEA GeForce 9500 GS
KVM Switch : KEBETEME USB 2.0 2 Port 1920*1440 KVM Switch Switcher Box VGA SVGA
Monitor: Philips 278E curved..

Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ??
 
Kijk eens of de resolutie en frequentie settings van het scherm op de xp pc gelijk is aan die op de win7 pc. Daar zou het in kunnen zitten, als die niet gelijk zijn.
 
Resoluties op beide PC's zijn het zelfde , sterker nog ze hebben beiden de zelfde videokaart
En ik heb dit sinds ik Windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd daarvoor had ik nergens last van
 
Als je nu voordat je overschakelt naar XP eerst in W7 het openstaande programma naar de taakbalk 'minimaliseert'?
 
Dan gebeurt het inderdaad niet, het is alleen bij openstaande schermen op de windows 7 pc dat het gebeurt

Ik schakel heel vaak over en het is wel omslachtig om er telkens aan te denken om het andere te minimaliseren.. :shocked:
 
Ik zie in beide screenshots de taakbalk staan. Maakt het misschien verschil als je deze op Taakbalk automatisch verbergen zet?
 
Het was het proberen waar maar het maakt geen verschil :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan