Externe DVD schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij, op het eerste zicht...eten en drinken...dus chinees.
Begrijp ik dit goed:

Als ik systeemapparaten open klik zie ik een een 50-tal lijnen. Hoe weet ik dat mijn processor uit het Skylake systeem komt ? (Intel (R)core(tm)i5-8250u cpu@1.60Ghz)

Ik heb de 64-bit nLite geïnstalleerd (nederlands)
In this what you need:
Punt 2:ik heb een iso image bestand om bootable dvd/usb flashdrive te maken en vermits dat de schijf is waarmee ik opstart vermoed ik dat boot.wim and an install.wim file er inzitten ?
Punt 3:In "IDE ATA/ATAPI Controllers" vind ik: Intel (R) 6th generation Core processor family platform I/O SATA AHCI Controller.
In de recommanded links denk ik naar te gaag
C. Intel AHCI/RAID and NVMe Drivers
a) Intel AHCI/RAID Drivers

Maar dan ?

En twijfel ik of ik de nodige kennis heb om verder te gaan...mogelijk wordt alles duidelijker...maar...

Heb geen probleem engels maar bestaat die handleiding niet in het nederlands ?
 
Nou, je zou bijv. eens via Google kunnen proberen wat info te achterhalen zoals de meeste helpers hier doen...
Zoeken via Google op de aanwezige processor levert deze pagina op.
Daar staat op de 1e regel :
8th Generation Intel® Core™ i5 Processors

De "Skylake" serie / generatie is de 6e generatie ( link )
Jouw processor valt dus in de categorie van
Skylake-serie of nieuwer
zoals ik in mijn vorige bericht duidelijk heb vermeld.

De kans is dus redelijk groot dat die boot-cd van Ghost dusdanig verouderd is dat er buiten de xHCI en eventueel usb 2 / 3, nog meer drivers ontbreken voor deze nieuwe processor architectuur maar dat durf ik niet te zeggen.
Mijn systeem draait op een Skylake cpu ( I7 6700 K ) en daarvan weet ik dat er geen xHCI-support aanwezig is, iets wat fundamenteel is als je, zoals ik, Win7 wilt installeren.
Wat de systeem-eisen zijn om die Ghost-cd te kunnen booten weet ik niet, heb ooit 1x met Ghost gewerkt en vond het niks dus ben ik overgestapt naar Acronis.

Overigens dien je de drivers voor die laptop uiteraard van de support-site van Asus zelf te downloaden en anders bij de chipset-fabrikant, in dit geval Intel....

Handleiding van nLite in het Nederlands...? Ja, die is er wel maar niet van de meest recente versie, deze bijv. maar met oude screenshots van de GUI van nLite.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan