Externe DVD schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik ben er opnieuw met de oude koeien...

Ik heb dus Norton Ghost (zonder problemen) geïnstalleerd op Windows 10.
Heb eveneens, zonder problemen, een image gemaakt op een partitie en eveneens op een externe harde schijf.
Als ik de recovery cd in mijn usb dvdschijf wil laten booten krijg ik mijn pc de keuze tussen mijn harde schijf te zien en “enter setup” (dus niet mijn Slymtype eBAU108 6L, dvd)

Ik klik op “enter setup” en krijg de Bios (Asus bios utility ez mode) en daar vind ik wel onder usb
Slymtype eBAU108 6L
Maar niet als naar “boot” ga.
Moet dit daar mogelijk aangemaakt worden ?

Weer al iets waar ik best afblijf zeker.

Op mijn mini Asus notebook heb ik dezelfde installatie en wordt (dezelfde lezer) wel erkend.
 
Ik heb geen interesse meer om dergelijke problemen op te lossen. Kost veel te veel tijd en Norton Ghost is al lang verouderd in dat opzicht en die problemen die jij aankaart zijn vaak gericht op een 'personal' pc, als je begrijpt wat ik bedoel. En een back-up maken is geen kunst, maar als je niet herstellen kunt, dan ben je nog nergens. Ik ga daar geen tijd meer instoppen. Er zijn genoeg programma's aangedragen die wel werken als een tierelier.
 
Aan de beschrijving van het probleem leid ik af dat het benodigde stuurprogramma voor die ext. dvd-rom pas tijdens de POST geladen worden en daardoor kun je dus niet van dat station booten.
Dat staat los van het feit dat hij wel in de BIOS wordt gezien.
Gewoon een kansloze missie dit dus zou er geen minuut langer mee bezig blijven.
 
Bedankt voor de spontane reactie.
Zou gepaster zijn te zeggen: sorry wij weten het ook niet wat nog ....zou kunnen.
Niets waarschijnlijk...maar dat kon ik ook vermoeden.

Moest er toch nog iets "positiefs" uit voortkomen vermeld ik het dus ook niet.

Bedankt voor de moeite en tot een volgende oude koe.