Geluid vervormd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinSr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
122
Hopelijk kan iemand mij helpen. Het geluid komt vervormd en zeer slecht uit de spaekers.
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd bij geluidsproblemen oplossen. Geen resultaat.
Windows 10.

In afwachting

MartinSr:(
 
Is dit probleem in eens ontstaan of na bv, een Windows update? Het eerste wat je in elk geval moet doen is zorgen dat je de laatste drivers hebt, eventueel herinstalleren.
 
Is ineens begonnen. Niet na een windows update.

MartinSr
 
"Ik heb volgens mij alles al geprobeerd "
Dat "alles" is een beetje vaag voor mij.
Heb je het ook al met een headset geprobeerd?
En heb je je drivers vernieuwd gehad.
Iets is er immers veranderd. Het kan altijd de hardware zijn natuurlijk maar vaker is het de software.

Ik zie overigens dat je Windows Live Mail gebruikt. Ik neem aan dat je weet dat die al een poos niet meer ondersteund wordt en dus ook geen beveiligingsupdates meer zal ontvangen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
 
Kan het ook zijn dat mij boxjes en bas kapot zijn. Hoe kan ik dat weten.
Kun je dat meten.

MartinSr
 
Even met een hoofdtelefoon of oortjes op je laptop proberen!
Je speakers op een ander systeem proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan