PC wordt niet weergegeven in netwerk van verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0700

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
12
Ik heb een PC (Althernate), een laptop (HP), een server (WD MyCloud) en een router (LinkSys EA6300). De PC en server zijn bekabelt aangesloten op de router en de laptop via WiFi.
Ik werk met Windows 10 home. Na een crash van mijn PC, C-schijf met programma's en D-schijf met data, was de D-schijf stuk en heb ik deze vervangen. Dit is nu de F-schijf.
Het probleem is nu dat op de PC deze niet zichtbaar is in het netwerk van de verkenner (zie bijlage Printscr). Deze wordt hierin niet herkent. Het vreemde is dat op de laptop de PC wel wordt herkent in het netwerk van de verkenner(zie bijlage laptop netwerk). Daar is de PC goed bereikbaar.
Omdat de PC niet in de verkenner herkent wordt werkt mijn server ook niet goed omdat de PC via de router niet gekoppeld is met de server.
Omdat de PC in het netwerk niet herkent wordt kan ik ook niet streamen van PC naar bv mijn TV.
Wie kan mij verder helpen zodat het weer als vanouds werkt.
 

Bijlagen

  • Printscr.docx
    256,4 KB · Weergaven: 69
  • Laptop Netwerk.docx
    129,9 KB · Weergaven: 63
Na een crash van mijn PC, C-schijf met programma's en D-schijf met data, was de D-schijf stuk en heb ik deze vervangen. Dit is nu de F-schijf.
Kun je deze wederom tot d:\ schijf benoemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je die F-schijf ook gedeeld?
 
Dorado, hoe pas ik dit aan. Alleen hernoemen?
Edmoor, de F-schijf is gedeeld anders zou ik het niet op mijn laptop zien
 
Gebruik Drive Letter Changer en *pak deze uit.
Kies een hogere vrije letter voor de huidige D:\ schijf, en voor de eventuele volgende schijven, zodat uiteindelijk de D:\ vrijkomt en deze terug toegewezen kan worden.

*Hier wordt verteld hoe je in- & uitpakken kunt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Dorado,
Het veranderen van naam van de schijf werkt perfect met je aanwijzingen. De naam veranderd en niet te zien in netwerk van de verkenner. Vervolgens via start, netwerk en internet naar status.
Vervolgens netwerk opnieuw instellen en zowaar is de PC en zn nieuwe D-schijf in het netwerk van de verkenner zichtbaar.
Dank voor de oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan