PC op afstand aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Hallo,

Ik heb een media PC die in mijn TV kastje staat en in wil hem graag op afstand aan kunnen zetten, terwijl hij helemaal uit staat (dus niet in slaapmodus).

Nu heb ik in de BIOS gekeken, en heb alleen de optie om hem aan te zetten met een PS/2 toetsenbord, maar ik heb een Logitech K400R met USB ontvanger,
Ik heb een Asus Prime X370 Pro moederbord, deze opties staan er om hem aan te zetten:

mm6a1d.jpg


Ik heb geprobeerd om het toetsenbord met een USB -> PS/2 adapter aan te sluiten, maar dan werkt het toetsenbord niet.
Ik heb al gezocht op internet en daar staat inderdaad dat maar sommige draadloze USB toetsenborden op een PS/2 aansluiting werken, alleen ik kon niet vinden welke.

Nu ben ik opzoek naar iets met een knop wat op de PS/2 aansluiting aangesloten kan worden om mijn PC draadloos op afstand aan te zetten.
Weet iemand een toetsenbord, muis of afstandsbediening die draadloos werkt op de PS/2 aansluiting?

PS: Wake up on LAN heb ik al geprobeerd met een app op mijn telefoon, maar dat werkt niet goed.
Soms ging hij wel aan en soms niet, en ik kreeg ook een keer een BSOD, vandaar dat ik het zo wil proberen, als dit mogelijk is.

Alvast bedankt.
 
Het leek mij wel handig om mijn PC aan te kunnen zetten met mijn toetsenbord, er zit zelfs een aan knop op.
Of met een afstandsbediening, net zoals elk ander electronisch apparaat in mijn huis.
Als ik mijn TV aan zet hoeft dit toch ook niet via een app op mijn telefoon.
 
Je toetsenbord, op PS/2 of USB kun je gewoon gebruiken op de PC te starten (vaak jumper op mobo voor 5V op de PS/2 of alleen de instelling in de UEFI voor de USB toetsenbord) maar dat heeft niets met aanzetten op afstand te maken.
 
Je toetsenbord, op PS/2 of USB kun je gewoon gebruiken op de PC te starten (vaak jumper op mobo voor 5V op de PS/2 of alleen de instelling in de UEFI voor de USB toetsenbord) maar dat heeft niets met aanzetten op afstand te maken.

Maar mijn toetsenbord wil ik juist gebruiken om hem aan te zetten, want die is draadloos, of bedoel je een toetsenbord met draad?
 
Indien alle USB opties in de UEFI op enabled staat en de zender/ontvanger zit in een USB 2.0 poort zou het gewoon moeten werken, heb hier ook een draadloos tokkelbord waarmee ik de PC opstart.
 
Indien alle USB opties in de UEFI op enabled staat en de zender/ontvanger zit in een USB 2.0 poort zou het gewoon moeten werken, heb hier ook een draadloos tokkelbord waarmee ik de PC opstart.

Dit was eigenlijk het hele doel van dit topic, mijn toetsenbord gebruiken om de computer aan te zetten, dat is ook vanaf een afstand :)

Maar ik las dus overal dat dit alleen maar kan met een PS/2 toetsenbord, tenzij je een optie heb als "Power on by USB" of iets dergelijks, maar die heb ik niet (zie print screen hier boven).
Vandaar dat ik heb geprobeerd om mijn USB toetsenbord op die PS/2 poort aan te sluiten.

Welke USB opties moet ik aan of uit zetten om de PC met het toetsenbord aan te zetten?
Hij zit al aangesloten op een USB 2.0 poort.

Bij mij staan deze opties:

sw3a5d.jpg


xgk70z.jpg
 
Nu je het zegt, er staat inderdaad iets van power switch. Ik zal dat vanavond eens uitzoeken als ik thuis ben, bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan