Audio afspelen via netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoopTwente

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik wil graag vanaf een Windows PC, kwalitatief hoge audio laten afspelen via het netwerk naar mijn geluidsinstallatie.
En dit zonder verlies van geluidskwaliteit.
De audiobestanden zijn lokaal opgeslagen op de PC, dus niet ergens in de cloud of dergelijke.
Als audioplayer gebruik ik o.a. VirtualDJ.
De PC is via een netwerkkabel verbonden met de router.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen?

Bedankt alvast....

Os: Windows 10 Home 64b.
Router: Netgear Nighthawk X4 AC2350/R7500.
 
wat mis je? het afspeelgedeelte bij de geluidsinstallatie? aansturing?
 
wat mis je? het afspeelgedeelte bij de geluidsinstallatie? aansturing?

Ik wil graag weten wat ik nodig heb.
De PC is via een netwerkkabel gekoppeld aan de router.
De versterker is een Harman Kardon (losse voor- en eindversterker), analoog, RCA jacks.
Dus op de een of andere manier zou de router dus verbonden moeten worden met die versterker, denk ik.
 
Het grootste probleem dat je hebt is dat je converters nodig hebt om het geluid om te zetten in netwerk code en die vervolgens weer terug te zetten naar geluid. Vervolgens moeten deze converters ook aan te sturen zijn vanuit de software die je gebruikt. dit kan direct vanaf je PC, maar niet alles werkt lekker met andere dingen etc. etc. Dit is altijd een hoop gezoek.

Het afspeelgedeelte is relatief makkelijk. Er zijn redelijk veel (relatief) goedkope oplossingen om elke versterker/speakerset een streaming device te maken. Echter moet je dan eerst weten wat voor audio je gaat versturen en hoe, wat weer afhankelijk is van de oplossing op je PC. Ook de latency kan een probleem worden met sommige oplossingen.

Een en ander dus erg afhankelijk van je eisen. Gewoon een MP3 van je computer naar een box over ethernet is relatief eenvoudig en zijn meerdere oplossingen voor. Live, real-time audio van je geluidskaart encoden en doorsturen is weer een heel ander verhaal.
 
Het grootste probleem dat je hebt is dat je converters nodig hebt om het geluid om te zetten in netwerk code en die vervolgens weer terug te zetten naar geluid. Vervolgens moeten deze converters ook aan te sturen zijn vanuit de software die je gebruikt. dit kan direct vanaf je PC, maar niet alles werkt lekker met andere dingen etc. etc. Dit is altijd een hoop gezoek.

Het afspeelgedeelte is relatief makkelijk. Er zijn redelijk veel (relatief) goedkope oplossingen om elke versterker/speakerset een streaming device te maken. Echter moet je dan eerst weten wat voor audio je gaat versturen en hoe, wat weer afhankelijk is van de oplossing op je PC. Ook de latency kan een probleem worden met sommige oplossingen.

Een en ander dus erg afhankelijk van je eisen. Gewoon een MP3 van je computer naar een box over ethernet is relatief eenvoudig en zijn meerdere oplossingen voor. Live, real-time audio van je geluidskaart encoden en doorsturen is weer een heel ander verhaal.

Maar ik heb nagedacht en denk voor een andere oplossing te kiezen:
Gewoon een (kleine) extra PC in de woonkamer en daarvan de geluidskaart aansluiten op de versterker.
Dit lijkt mij de simpelste oplossing.

Maar bedankt voor het meedenken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan