HDD onherstelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Halfanoob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2018
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n harde schijf(Toshiba 1TB) nu extern aangesloten
De schijf is geheel geformatteerd, maar ik kreeg alsnog een foutmelding dat deze opnieuw geformatteerd moest worden..
Ik heb dit meerdere malen geprobeerd snel en langzaam, maar de melding bleef komen.
waarop ik dacht.. even via een andere computer testen, maar kon de schijf niet veilig verwijderen.
Uit frustratie de schijf eruit getrokken,(super stom) maar is nu natuurlijk niet meer leesbaar/wordt niet herkend.
Ook via printers en apparaten krijg ik niets voor elkaar(reageert niet)
Zelfs via CMD diskpart loopt het systeem vast.. wanneer ik de schijf verwijder loopt t wel gewoon
Hetzelfde probleem als ik schijfbeheer open, als de drive aangesloten is werkt het niet, koppel ik deze los werkt alles als een zonnetje..
Momenteel draait testdisk al eventjes (please wait)maar ik ben bang dat ook dit zal falen.
Is er iemand die dit probleem herkend en eventueel een oplossing kan aandragen??

*schijf is via een macbook wel zichtbaar in schijf-hulpprogramma, maar kan niet kiezen om deze te herstellen....
 
Laatst bewerkt:
Beste Scraphead, thx voor je reactie,
Dit programma wil niet draaien als de disk is verbonden, zonder start het programma wel gewoon op.....
In mijn apparaat beheer nog even gekeken, hier wordt de schijf gek genoeg wel weergegeven.
Apparaat status geeft aan: Dit apparaat werkt correct.
Dit geeft me wel hoop, maar hij werkt helaas niet zoals het zou moeten
 
Pas de opening tekst qua lettergrootte eens aan en zet hem aub op "normaal" zoals in je tweede bericht? Voor mensen die kleinere schermen oid hebben. Op mijn scherm kan ik het wel lezen, maar het is toch irritant.

Waarom eigenlijk zo moeilijk doen om "af te wijken van normaal"?
 
Hoi Senso, ik heb dit getest, maar het programma start niet met de disk aangesloten...
Net opgestart zonder disk en toen de disk aangesloten, helaas reageert het programma dan meteen niet meer.

@routte99, thx voor je feedback, heb het aangepast.
Heb je ook mee kunnen denken aan een oplossing, of was dat het enige wat je er over kwijt wilde

Toshiba test.PNG
 
Gebruik Testdisk eens vanaf een bootable Linux (test/live) CD.
Mss kan Linux beter met dit probleem overweg.

Je kunt ook eerst testen of ie onder Linux wel te formatteren is.
Een handige tool is GParted
https://gparted.sourceforge.io/
Ff met Rufus de iso op een usb stick zetten
https://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-live-0.30.0-1-i686.iso

PS: als je nu die rare fratsen weglaat ... hoef je ook niet die afsluitende neigend naar op de tenen getrapt zijnde opmerking te maken. :eek:
Dat wil ik je nog als mens meegeven....tja helpers zijn nog steeds geen robots hier en ook niet van steen, zover ik weet....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan