Mergefield geb datum / dag vermelden van dit jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

In word haal ik gegevens op vanuit access.

O.a. het veld geb datum, het format pas ik dan aan (voorbeeld : 13 maart)

Code:
{MERGEFIELD "gebdat" \@ "d MMMM "\* MERGEFORMAT}

Nu wil ik ook graag vermelden op welke dag de verjaardag in 2018 is.

Onderstaande oplossing werkt natuurlijk niet omdat je dan de oorspronkelijke geboortedag krijg.

Code:
{MERGEFIELD "gebdat" \@ "ddd "\* MERGEFORMAT}

Hoe zou ik dit wel kunnen verwezenlijken?

Friend
 
In hetzelfde veld? Word vindt het helemaal niet erg als je in één veld meerdere elementen herhaalt. Dus dit is volledig acceptabel:
PHP:
{MERGEFIELD "gebdat" \@ "dddd d MMMM " \* MERGEFORMAT}
Met dus als resultaat "Vrijdag 16 Maart".
 
Hallo OctaFish,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Jouw oplossing ken ik, ik krijg dan de dag vermelding van de originele geboortedatum.

Wat ik probeer te bereiken is de dag vermelding van de verjaardag in 2018.

De persoon is geboren op:
maandag 30 maart
30 maart 1959

30 maart 2018 is op een vrijdag.

Ik probeer dus die vermelding : vrijdag te laten zien.

Friend
 
Ik heb wel een 'formule' die in Word een berekening kan maken met een datumveld, maar die is zo godsgruwelijk ingewikkeld, dat ik hem zelf niet uit mijn hoofd kan neerpennen. Ik gebruik daar ook een kopie voor die ik op het internet heb gevonden. En dan nog: hij werkt nooit in één keer. Daar moet je niet aan willen beginnen. Want de oplossing is zó simpel en voor de hand liggend, dat je hem zelf wel had kunnen bedenken :). Gewoon in de query in Access een extra veld maken dat de verjaardag in het huidige jaar berekent. En dat veld dus in je samenvoeging gebruiken, niet de geboortedatum.
 
OctaFish,

:eek: Tja dat is veel logischer. Ik maak het mijzelf te moeilijk.
Het is maar goed dat er nog iemand nadenkt hier :)

Heb jij dan toevallig (domme vraag aan jou natuurlijk ) ook die code of verplaatsen we deze vraag naar access?

Friend
 
OctaFish,

Ik heb het als volgt gedaan maar ik weet niet of het de schoonheidsprijs verdient?

dagdatum.jpg

dagdatum2.jpg

Hoor graag van je.

Friend
 
Ik zou de functie DateSerial gebruiken, met overigens dezelfde ingrediënten. Dus DateSerial(Year(Date()); Month([GebDatum];Day([GebDatum])).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan