Printer offline als SmartTV aanstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik heb weer eens iets extreem vreemds aan de hand.
Wij hebben in ons netwerk meerdere apparaten (zowel WIFI als enkele ook bedraad) aangesloten. Deze gebruiken internet van KPN via een Experia Box.

Sinds vandaag is hier een SmartTV van Sharp bijgekomen die via WIFI is aangesloten.

Als ik nu deze SmartTV aan heb staan, dan gaat een HP printer (aangesloten met UTP kabel) offline.
Zet ik de TV uit, dan doet de printer het weer.

Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn of hoe ik dit probleem kan aanpakken?
 
Dan zitten ze op hetzelfde ip-adres, een soort huisadres zodat het netwerk weet waar de gegevens heen gestuurd moeten worden (2 kanten uit).
Dus pak de handleiding van de TV erbij en zoek op hoe je van een automatisch ip adres naar een vast adres kunt gaan.
Op het scherm kun je mbv de handleiding zien wat het ip adres nu is.
Schrijf die op.
Die zie eruit uit als 123.123.123.009 maar dan met andere getallen. (meestal lijkt het meer op 192.168.1.9 of 192.168.0.9 of nog iets anders)
Als de laatste 3 getallen nu dus 009 of 9 zijn dan moet je die dus aanpassen
192.168.1.9 wordt bijvoorbeeld 192.168.1.109
Meestal is 109 vrij en dan zou het moeten werken. NOK dan neem je 192.168.1.133 of zo.
Zorg wel dat het vette deel moet kloppen met wat je opgeschreven hebt!
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord. Laat ik nou net een TV hebben waarvan ik het IP adres niet kan wijzigen. En het wijzigen van het IP adres van een printer vind ik ook een beetje lijp.

Potverdrie....wat nu?
 
Je zou nog de TV naar de begin settings kunnen zetten en opnieuw instellen. Kijken of ie een ander ip-adres krijgt.

Anders...
Boekje van de printer erbij en die veranderen... tja... das toch verre uit het gemakkelijkst.
Wel op alle systemen de printer even aanpassen qua ip adres als je via wifi of upt kabel print.

Er is mss een andere oplossing maar veel meer werk voor een leek: in de router de start van de DCCP pool veranderen het liefst hoger instellen bij start 200 ipv 33 aan het einde .
Dan moet je alle apparaten weer opnieuw met het netwerk via wifi of utp-kabel laten herkennen, voor laptops en pc's geen probleem, maar de printer krijgt ook een ander ip-adres en moet je op alles waar je mee printen moet dit wrs aanpassen. Ik weet niet of dat bij jou printer systeem/printer combi automatisch gaat. Is het dat laatste: dan heb je mazzel mbt dat punt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan