Malwarevrij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacol

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
11
Hallo iedereen,

Sommige van jullie hebben misschien mijn vragen gezien over het werkend krijgen van een virtuele machine. In een poging om dit werkende te krijgen heb ik instructies van een vriend verkeerd geïnterpreteerd en per ongeluk malware geïnstalleerd op mijn PC (en ja, ik weet dat het niet slim was om onbekende software te installeren). Ik heb de installatie halverwege afgebroken. Ik kwam erachter dat er toch malware op mijn PC stond toen ik (omdat ik het niet vertrouwde) mijn virusscanner (AVG) liet lopen. Steeds liet ik hem lopen en elke keer kwam er een .tmp-file tevoorschijn (bijv. trzac1f.tmp maar het was iedere keer een andere file). Het googlen van deze files leverde niks bruikbaars op.

Hierna heb ik een herstelpunt van een paar dagen terug (dus waar die software nog niet opzat) herstelt, MalwareBytes laten draaien (vond de 1e keer wel wat), process-explorer laten scannen en anti-rootkitsoftware van Mcafee gedraaid.

Ik denk dat de malware van mijn PC af is, maar omdat ik relatief nieuw ben met het geavanceerde spul: weet iemand nog een manier of te checken of ik iets schadelijks op mijn PC heb staan?

Mvg, Sacol
 
Laatst bewerkt:
Dankje Senso. Hij heeft niks gevonden en ik ga er dan vanuit dat ik geen schadelijk software meer op mijn PC heb staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan