Welke nieuwe videokaart is voor deze pc aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
50
Hallo,

Al enige jaren speel ik op mijn game pc met veel plezier, maar ik ben toe aan een nieuwe videokaart. Ik zat te twijfelen tussen een nieuwe pc en een nieuwe videokaart, maar de pc draait verder prima. Wel weet ik dat ik (o.a.) rekening moet houden met mijn voeding bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart.

Dit zijn mijn specs:

•700 Watt Cooler Master voeding
•Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
•Asus Moederbord P8H77-V LE
•7.1 Geluidskaart
•Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•Nvidia GTX660 2GB

Ik heb nu dus een gtx 660. Ik zat er zelf aan te denken om een GTX 1060 te kopen (3gb of 6 gb?). Zou mijn pc dit aan kunnen? Zou ik een andere videokaart kunnen kopen die misschien ook een verbetering teweeg brengt? Misschien een kaart in combinatie met de gtx 660, of die compleet vervangen? Budget ligt rond de 200-300 euro.

Alvast bedankt!
 
Als je voor een 1060 gaat, kies dan de 6Gb versie, die biedt net iets meer.
Wat je voeding betreft hoef je je geen zorgen te maken, de TDP van de 1060 6Gb ligt 20 Watt lager als van je huidige 660...:thumb:
Die 1060 6Gb presteert beter als 2x 660 in SLI en met veel minder verbruik dus SLI is in mijn beleving geen optie gezien de investering t.o.v. de prestatie-winst.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je antwoord Scrapheap! Denk je dat de GTX 1060 een goede keuze is? Ik zat misschien ook te denken aan de 970/980.
 
Met dat budget kun je geen 1060 aanschaffen, als die al leverbaar zijn door het crypto minen.
https://tweakers.net/categorie/49/v...ZW2ZOSWpRsZJVtZKREYgsS8xRsopWMjQwNDJWiq2trQUA

Een 1050 miss.?
Is ietsie sneller dan die 660.
https://tweakers.net/categorie/49/v...ZJVtZKREYgsS8xRsopWMjQwszQFmmdoYGJoqBRbW1sLAA
Maar zou dan wat doorsparen voor een 1060.

Ik ga toch maar doorsparen voor een 1060... maar ik vind het prijsverschil tussen 3g en 6g best hoog. Biedt de 6g echt zoveel meer? En welk model van de 6g raad je aan?
 
Indien je met een hoge resolutie of meerdere monitoren gaat gamen is meer geheugen op de kaart wel van belang, 1 monitor op 1080 b.v kan 3GB makkelijk aan.
 
Inderdaad, wat L.P. reeds aangeeft, die afweging kun jij alleen maken want jij bent degene die weet wat je er, mede ook in de toekomst, mee wilt gaan / kunnen doen.
Dat bepaalt of je voor de 3 og 6 Gb-versie moet kiezen.
Het prijsverschil komt voor een flink deel door het , momenteel extreem dure, geheugen, niet allleen Vram is duur, ook werkgeheugen is duur en in mindere mate ook SSD's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan