Facebook: Groep of Bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
We willen samen met een aantal restaurants in onze gemeente een facebookpagina aanmaken.
Ik heb eea onderzocht, boek aangeschaft en ben redelijk bekend wat er mogelijk is.
Mijn vraag is wat is het beste aan te maken: een groep of een bedrijf?
Kan ieder restaurant een eigen subpagina krijgen in betreffende facebookpagina bijv "Restaurants in Delft" (Delft is niet onze gemeente maar is puur als voorbeeld gebruikt)
De bedoeling is dat Facebookpagina: "Restaurants in Delft" fans zal genereren hetzij via uitnodigingen maar ook de mogelijkheid om te adverteren.
Nu weet ik niet of een groep fans kan hebben en een groep kan adverteren.
Ik hoop dat iemand hiermee bekend is en ons even goed op weg kan helpen.
 
Ik zou gewoon een bedrijfs-pagina aanmaken per restaurant. Dan kunnen bezoekers ook recenties achterlaten.

Groepen zijn meer voor discussies.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een bedrijfs-pagina aanmaken per restaurant. Dan kunnen bezoekers ook recenties achterlaten.

Groepen zijn meer voor discussies.

Nee dat gaat niet op omdat we één gezamenlijke facebookpagina willen opzetten om o.a. berichten te centraliseren vandaar dat ik dacht aan een groep.
 
Dat is niet geschikt voor een bedrijf, en zal minder snel bezocht worden. Pagina's zijn de beste oplossing om publiek te trekken. Je kan geloof ik ook koppelingen maken naar andere pagina's. Zoals je andere filialen. Of je maakt per filiaal een pagina aan. Bijv.: "Restaurant Deluxe Hilversum", "Restaurant Deluxe Alkmaar" en een aparte overkoepelende pagina: Restaurant Deluxe.

Maar je meeste gasten zullen meer naar de filiaalgerichte pagina's gaan ;).
 
Laatst bewerkt:
Yep... naar de bron, dat komt het meest betrouwbaar over, niet een zgn afgeleide of overkoepelende pagina....
 
Ow ok, sommige hebben al een facebookpagina. Zolang de koppeling direct zichtbaar zijn.
Het centraliseren zorgt er juist voor dat je meer fans krijgt.
Restaurants in Delft krijgt eenmaal meer likes dan Eetcafe Jansen.
Hamvraag hoe maak je deze koppelingen?
Staat dit ergens online?
Zijn er voorbeelden van andere bedrijven met filialen?
 
Nee, maar die kan jij vast wel vinden als je een groot bedrijf/organisatie zoekt (McDonald, Politie etc).

Maar ik heb even gekeken op de pagina van mijn website, en daar kan ik bij het kopje:
"Pagina's die deze pagina leuk vindt" dus zien welke pagina's ik leuk vind (gekozen vanaf mijn pagina).

Hier kan jij dus dan je andere filialen liken. Plus dat je in de beschrijving je filialen kan noemen.

Geloof mij, een pagina per apart filiaal werkt echt beter. Vooral omdat het makkelijker werkt met recenties, en de communicatie.
Als iemand via je de pagina van filiaal Amsterdam communiceert dat die een tafel wilt bestellen,d an weet jij direct op de chat dat het om Amsterdam gaat. En als meerderen op de filiaalpagina van Amstelveen melden dat het eten niet lekker was, dan weet je dat je het probleem in de keuken van Amstelveen moet zoeken.

En centrale pagina gaat echt niet werken voor je klantenbinding. Maar het kan geen kwaad om die alsnog aan te maken.
Maar dan zou ik het meer een Community noemen, zodat je voor zover ik weet geen recencies kan plaatsen. Want die horen bij de filiaalpagina's.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je zegt echter hebben we te maken dat je per restaurant een berichtje moet posten.
De kracht is juist dit centraal te doen waardoor a) je veel effectiever promotie kan doen en b) restaurants die geen kennis hebben van Facebook ook mee kunnen doen.
 
Waar ik al voor vreesde is, wat ik wil, is niet via de instellingen binnen facebook te regelen.
Er zal een html pagina gebouwd moeten worden waar we dit op restaurantniveau kunnen inregelen.
Ik heb online eea gevonden en degene die ook hiernaar benieuwd is kan er iig gebruiken.
https://kiksaus.nl/blog/facebook-pagina-tab-maken

Mijn intenties zijn niet alleen nemen maar ook geven zoals het bij een forum standaard werkt.
Bovenstaande link is waar eea goed en duidelijk wordt uitgelegd.
Mensen die weer in de aanval raken of negatief zit te reageren zal ik niet op reageren!
 
Ik wil Sanders wel antwoorden:

Ik heb op mijn persoonlijke pagina allemaal links naar mijn websites.
Je kan dus in FB zaken aanmaken zoals welke school, welk iets je hebt geopend, etc.

Als je nu eens gaat uitproberen of dat gaat werken. Je maakt dus voor elk restaurant een ding aan met opening datum en naam restaurant.
Dat koppel je zodat het op de voorpagina komt.

Kijk bij mij:
4.jpg

Geen idee of dit kan met een restaurant hoor, het is maar een idee wat ik opper. Ik denk tenminste met je mee ;)

Je zou het dan bij "werk" kunnen zetten en deze koppelen. Je moet dan een werkgever toevoegen.

Mocht je een groep willen maken waarin alle restaurants die mee doen, op willen......ik weet niet of je in een groep ook zoiets kan koppelen.

Het probleem met een persoonlijke pagina is dat je een normale naam moet invullen, dus je kan niet iets als Restaurants huppeldepup gaan heten. Ik denk niet dat FB dat goed gaat vinden.

Probeer het eens uit, je kan de pagina altijd weer verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Femke

Als ik deze zaterdag had gelezen dan had je me inderdaad enorm geholpen echter zondag ben ik intensief wezen Googlen en toen kwam ik het onderstaande tegen.
https://kiksaus.nl/blog/facebook-pagina-tab-maken
Hier kan ik het ook mee oplossen en is zegmaar de meest fraaie oplossing.
We moeten wel her en der wat programmeren en melden als maar dan heb je wel iets bijzonders.
We moeten ons inschrijven als developer en daarna kan je vrij veel.
Weet even niet of je zelf ook programmeert, zo ja dan moet je eens even kijken.

Iig fijn dat je een vriendelijke noot heb kunnen plaatsen.

Gr

Sander
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sander,
Hé wat een apart iets. Daar ga ik mijn licht eens over laten schijnen!

Heb even bij de voorbeelden gekeken, 2 deden het er niet, de rest wel.
Heel apart, geen idee of ik het kan gebruiken, maar wel leuk dat ik weet dat het bestaat.
Ik wist niet dat dit bestond en ik denk meerdere met mij.

Laat eens weten wanneer iets gelukt is.
 
Ja vond ik ook. Had echt al veel gevonden maar niet iets wat nodig had.
De html pagina moeten we ook eerst goed optuigen maar als ik iets af heb laat ik je wel het eindresultaat zien.
 
Ik ben zo vrij geweest om een aantal berichten te verwijderen die niets met de vraag te maken hebben.

Het principe van ons forum blijft simpel: Staat een vraag je niet aan, reageer dan niet.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl
 
Hoi Femke

Weet jij toevallig of facebook bedrijfspagina's via de app van facebook zichtbaar zijn?
We maken een tab aan waar we de bedrijfspagina info in plaatsen echter kan ik niet via mijn smartphone deze bedrijfspagina bekijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een bedrijfspagina, en die kan ik gewoon zien op mijn smart.
Andere bedrijven kan ik ook bekijken, waarom zou dat niet kunnen?
 
Ja ik had mijn vraag anders moeten stellen.
Ik heb een tab aangemaakt op mijn bedrijfspagina.
Deze tab is wel zichtbaar via de website maar niet via de facebook app.
De bedrijfspagina kan je inderdaad wel zien.
Ik had je eerder onderstaande link gestuurd en daar wordt zo'n tab aangemaakt.
https://kiksaus.nl/blog/facebook-pagina-tab-maken
 
Ik heb werkelijk geen idee, ik ben er nog niet aan toegekomen om hiermee te gaan stoeien. Sorry .
 
No problem, altijd weer van die kleine issues die dwars zitten. Zodra ik de oplossing heb, zet ik deze hierop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan