Instellen mail Station op mijn NAS - hebben 6 mail adressen ook 6 accounts nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lankhaar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
74
Ik heb een voor mij nogal prangende vraag, die niet zo eenvoudig te beantwoorden lijkt.

In mijn Thunderbird e-mail programma werk ik standaard met 6 mail adressen:
Thunderbird-Mailboxes-Screenshot-2.jpg


Al een tijdje loop ik rond met het plan om mijn NAS al mijn mail adressen te laten beheren. Ik heb namelijk 3 computers staan, en op alle 3 de PC's wil ik via IMAP dezelfde mails in kunnen zien.

Wat ik mij nu afvraag, is of 6 dezelfde mail accounts ook 6 verschillende DS accounts nodig hebben.
Ik kan natuurlijk alle 6 de mail accounts in één Diskstation account configureren, zoals op deze afbeelding:
Roundcube-mail-settings-1.jpg


Het nadeel is dan dat de mails van de verschillende adressen in één en dezelfde account in Thunderbird binnen komen, óf de mail voor account 2 komt ergens onder account 1 te bungelen.

Iemand een idee of er een mogelijkheid is om 6 verschillende mail adressen onder één account zo te configureren zijn dat ik ze in Thunderbird zo kan inladen zoals ik dat nu heb?
 
Nee. Het is het een of het ander. Je hebt 1 account met 5 aliassen erbij of je hebt 6 accounts. Maar volgens mij heb je de eerste 5 licenties gratis, als ik me niet vergis. Dan zou je maar 1 account hoeven op te offeren of als alias te configureren.
 
Nee. Het is het een of het ander. Je hebt 1 account met 5 aliassen erbij of je hebt 6 accounts. Maar volgens mij heb je de eerste 5 licenties gratis, als ik me niet vergis. Dan zou je maar 1 account hoeven op te offeren of als alias te configureren.

Je had gelijk.
Ik heb inderdaad 6 Synology accounts geconfigureerd en onder elke account zijn eigen mail adres gehangen.
Het werkt in ieder geval perfect.

De eerste 5 gratis licenties gaat alleen op voor het nieuwe mailplus programma. Niet alle NAS apparaten onderstteunen echter mailplus.

Op dit topic op het synology forum zijn we er nog wat uitgebreider ingedoken:
https://www.synology-forum.nl/mailstation/de-afhandeling-van-mails-door-verschillende-gebruikers-met-meerdere-domeinnamen/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan