voeding en subwoofer

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.honig

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Berichten
47
Hallo, ik heb hier nog een pc staan die ik verder niet meer gebruik met daarin een vrij nieuwe Seasonic M12II EVO 520W Voeding. Nu heb ik ook een subwoofer voor in de auto liggen van 350 Watt maar geen auto meer! Kan ik deze voeding aansluiten op de woofer?
 
Hoi,

Pin mij hier niet verder op vast, maar; De auto subwoofer word gevoed door de accu van de auto, deze hebben een hogere stroomsterkte ( ampere ) dan wat een computer voeding kan leveren. Het kan wel werken, maar echt fijn, zeker niet, de voeding zal daar niet echt blij van worden. Mocht je echt de subwoofer willen gebruiken, dan kan je het beste een trafo aanschaffen die voldoende kan leveren.
 
Die 350 Watt van de subwoofer, is dat het continue vermogen of piek-vermogen ( RMS )..?
De Seasonic M12II EVO 520W heeft een max. "gecombineerd" vermogen van 520 Watt.
"Gecombineerd" omdat de voeding 3 verschillende voedingsrails heeft, nl. 3,3 V, 5 V en 12 V.
Die 3,3 V en 6 V heb je niks aan, blijft over de 12 V rail.
Op deze rail kan de voeding max. 40 Ampère leveren bij een rendement van rond de 85% is 34 Ampère.
Daarnaast heb je, om de grote vermogensvraag van die subwoofer op te vangen, een paar dikke elco's nodig die de voeding niet heeft.

Antwoord: Nee, dat gaat het niet worden en is ook doodzonde van deze voeding.
Ik zou die voeding of bewaren of verkopen via "Vraag en aanbod" op Tweakers.net en van de opbrengst een echte auto-accu kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan