Visual Basic 2010 Jkleuwijziging van 1 regel in een listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hindrik

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
106
Hallo,
Ik heb via windows properties een listbox een forecolor ingesteld als: Black
Nu wil ik 1 regel in deze listbox veranderen in een andere kleur, hoe doe ik dat ?

Voorbeeld : ListBox2.items.add("CNr. : ")

Deze regel moet een andere kleur krijgen, en de rest kan gewoon Black blijven en de kleur in bovenstaande regel b.v. Blue.

Wie helpt mij even met dit probleempje ?

Hindrik
 
Dat lijkt me een kopregel. Zet die niet in de listbox maar in Labels er boven.
 
Ik denk niet dat dat kan; alle items in een listbox kunnen een kleur krijgen, maar dat geldt dan voor alle items. Zet er een Asterix voor en achter of zo als je één item er uit wil laten springen.
 
Ok,OctaFish,

Ik dacht al dat het moeilijk zou worden tot onmogelijk, en nu heb je mij dat bevestigd, Met dank hiervoor .

Groetjes

Hindrik
 
Als aanvulling: het is niet onmogelijk, maar je moet dan wel bereid zijn om echt in de code te duiken van VB. Je kunt zelf een nieuwe class aanmaken met als parent de listbox en daarvan zelf (deels) de paint functie overschrijven om nieuwe functionaliteit toe te voegen. Waarschijnlijk valt dit nog steeds in de categorie "heel moeilijk" voor TS, maar als je echt wil...
 
Beste Wampier,

Ik ga er van uit dat je het mij niet kwalijk neemt als ik zeg dat ik er niet veel van begrijp !!
Maar ik ben nooit te oud om te leren (81 !) ,zo diep VB ingaan heb ik nog nooit gedaan , ben toch wel enigszins nieuwsgierig hoe zoiets er uit ziet,
Wil je in codetaal een voorbeeld geven ,dan weet ik enigszins hoe er zoiets uitziet,

Bij voorbaat dank

Hindrik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan