Outlook en WebDav

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Berichten
36
Ik gebruik dus Outlook als mailprogramma en ook de daarin verwerkte agenda. Ik wil dus deze agenda synchroniseren met mijn smartphone. Vermits dit in Outlook niet rechtstreeks kan, zou ik dit willen doen via "online publiceren" en "publiceren via Webdavserver.
En dan zit ik vast.
1) Waar vind ik zo'n ding ? Mag betalend zijn.
2) Staat dat gewoon op internet of moet je thuis iets installeren ?

Kan er iemand even uitleggen hoe ik stap voor stap zoiets kan opzetten ?

Met dank voor de antwoorden

Groeten aan iedereen

Wallie
 
Kan allemaal.

Het belangrijkste is dat je er bij kan wanneer het nodig is. Er zijn redelijk wat mogelijkheden, maar ze hebben allemaal wat dingen waar je rekening mee moet houden.

1) als je een google (mail) account hebt, kun je de server bij je account gebruiken. Nadeel is dat je google moet vertrouwen met je calender, maar het is gratis, redelijk makkelijk op te zetten etc.
2) als je een outlook.com account hebt kun je ...... zie 1)
3) thuis draaien is redelijk eenvoudig, maar heeft zeker een leercurve. Als je koude voeten krijgt bij de woorden server, poorten, firewall etc. , moet je wel bereid zijn er wat tijd in te stoppen. Je hebt ook een apparaat nodig wat altijd aan kan staan. Sommige NAS'en hebben de optie aan boord (iig synology). en anders is een klein thuis server bordje zoals de raspberry pi meer dan voldoende.
4) Je kunt het ook redelijk eenvoudig voor een paar euro per maand in de cloud draaien. Daarbij geldt echter wel ook een hoop punten zoals bij 3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan