Trust muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
Voor mijn laptop met windows 7 heb ik een muis aangeschaft (Trust 16536-05 met externe receiver).
Als ik mijn desktop pc met windows 10 en met bedraadde muis inschakel, dan bestuurt de trust muis de muisaanwijzer op de desktop en werkt de muis niet meer op de laptop. Op de desktop is geen receiver aangesloten.
Wie heeft er een verklaring voor dit rare verschijnsel.
P.s. in apparatenbeheer van de desktop staat 2 keer een microsoft HD muis vermeld. Als ik een van de twee uitschakel is het probleem weg. Maar dan nog!
 
Het kan zijn dat het moederbord van de desktop-pc beschikt over een onboard WiFi / Bluetooth receiver....dan kan zoiets voor komen.
Echter is dat zonder nadere info omtrent de desktop of het daarin aanwezige moederbord niet te zeggen.
Kan niks vinden over deze muis of de freq. te wijzigen is...
 
Op deze pagina kun je je vraag aan de helpdesk van Trust kwijt.

https://trust.com/nl/product/16536-easyclick-wireless-mouse-black#FAQ

Ze doen vaak erg hun best om problemen te verhelpen, als de helpdesk zelf het antwoord niet weet komt de vraag bij de ontwikkelingsafdeling terecht om het uit te zoeken. Meestal ben je daarmee wel geholpen.

Het ligt in elk geval niet aan Bluetooth, want deze muis werkt met een 2.4GHz verbinding.
 
Waar heb je die wijsheid vandaan..?
Bluetooth is ontworpen voor de band lopend van 2400-2483,5 MHz.
Een groot nadeel van deze band is dat deze veel voor SRD wordt gebruikt.
Deze band wordt tevens gebruikt voor niet-telecommunicatiedoeleinden zoals de magnetron.
Deze werkt op 2450 MHz. Het grote voordeel van de band is dat deze wereldwijd beschikbaar is.
Bron.
 
Ah. Mij is ooit verteld dat het naast elkaar werkt zonder elkaar in de weg te zitten door iemand die ik qua kennis hoog inschat :p
Dus ik ging er van uit dat het niet op/rond dezelfde frequentie zit. Wel dus. Nou, gelijk je antwoord TS :D
 
Begrijp me niet verkeerd, het is geen verwijt, zo was het niet bedoeld en normaliter heb je ook gelijk dat dit soort zaken naast elkaar werkt maar in dit specifieke geval moet er sprake zijn van een 2e WiFi / BT ontvanger in de desktop.
Anders is het onmogelijk dat de desktop reageert op een draadloze muis als daarop geen ontvanger aanwezig is en de reden waarom de desktop op die muis reageert is voor mij, afgezien van een mogelijke kruisfrequentie van het muis-signaal, een compleet raadsel.
Maar laten we even wachten op een reactie van de T.S. m.b.t. de specificaties van de desktop voor we verder gaan speculeren.
 
Geen Trust meuk aanschaffen, met een Logitech bepaal je zelf wat eraan gekoppeld kan worden met Unifying.
 
:D, zo bot wou ik het niet verwoorden maar ben het wel met je eens.
Goedkoop blijkt vaak duurkoop...
 
Er bleek nog een oude receiver in een van de achterste USB poorten te zitten die ik jaren geleden gebruikt had. SHAME!!
Ik ben trouwens uiterst tevreden over de Trust ondanks de prijs van maar 16 euro
 
Ok, de oorzaak van dir vreemde gedrag is nu dus duidelijk..
Succes ermee en fijne dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan