Defender naast Malwarebytes en Avast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Berichten
198
Hallo,

Ik heb Malwarebytes Premium en Defender.
Nu heb ik van jullie begrepen - en nu ook gelezen - dat Malwarebytes Premium niet voldoende kan zijn en dat ik bijv. Avast ernaast kan draaien.
Ik heb een review over Malwarebytes Primium gelezen waarin zelfs geadviseerd werd dit in combinatie met Avast te doen.
Maar hoe zit het dan met Defender?
Daar zit de firewall in dus die kan ik niet zomaar uitschakelen, toch?
En om nu 3 antivirusprogramma's naast elkaar te gebruiken.... dat is mij in het verleden ten zeerste afgeraden.

Graag jullie advies

Groetjes,
Margo
 
Meerdere virusscanners is inderdaad meestal niet aan te raden
Malwarebytes Premium : is qua algemene virusscanner minder goed, maar wordt vaak geroemd voor het oppikken wat sommige scanners laten liggen aan sommige trojans en meer van dat soort malware.
Ik heb de vrije versie die niet "live" scant maar waarmee ik wel mijn downloads altijd mee check.
Dus Avast is mijn vaste actieve virusscanner, die een goed cijfer krijgt en nog gratis is ook.
Let bij het installeren goed op de vinkjes en de juiste zaken die je aan moet klikken, want anders installeer je de trial versie en komen er meldingen over betalen.... Bij de vrije zijn er amper meldingen (bij mij icm ZA als FW).

En als Firewall vind ik zelf Zonealarm Free (ZA) prettig.
https://www.schoonepc.nl/optim/firewallsoftware.html
Daar stel ik altijd de ip range in die ik zelf altijd toegankelijk wil hebben, de rest wordt geblokkeerd.
Bij het installeren van software vraag ZA altijd of het toegang mag hebben tot bijv internet.
Als ik een pakket compleet gedownload heb en er geen noodzaak is om het internet op de gaan voor dat programma, dan klik il bij alle vragen dus op neen... In het begin is het wel wat werk, hier staat alles uitgelegd.
https://www.schoonepc.nl/optim/firewall.html

Bij de installatie van ZA wordt de Windows FW uitgeschakeld, soms krijg je een melding dat dit niet safe is... maar dat zal wel expres zijn zeker als je weet dat je ZA gebruikt.

Is dit wat?


PS: Tip
Je had gerust verder mogen gaan waar je bezig was, vraag anders de moderator om dit achter te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem heb jij?
Onder Windows 10 schakelt Defender zichzelf uit als de computer beschermd wordt door een real time antivirus product van derden. Met Firewall heeft het volgens mij niets te maken maar Microsoft schrijft zelf dat de Windows Firewall het best kan worden aan gelaten wanneer andere producten daar ook in voorzien. De Windows Firewall is overigens prima. https://support.microsoft.com/en-us/help/4028544/windows-turn-windows-firewall-on-or-off
 
Hoi,
Ja ik dacht er ook aan om het onder het vorige item te plaatsen maar dacht dat dit misschien toch iets anders was of dat het vorige item te lang werd.
Ik heb overigens W10 en Defender heeft zich niet zelf uitgeschakeld en gaf dus ook die melding over autoMSK.

Ik heb nu, na het lezen van bovenstaande adviezen gekozen om Avast en Zonealarm alsnog te installeren.
Ik hoop dat ik alle gegeven aanwijzingen op kan volgen .....

Bedankt maar weer eens en nog een zonnige dag.

Groetjes,
Margo

En o ja,
moet ik dan Defender uitschakelen?
 
Laatst bewerkt:
PS: Tip
Je had gerust verder mogen gaan waar je bezig was, vraag anders de moderator om dit achter te zetten.

Niet mee eens, de startvraag van die topic ging over een heel ander onderwerp.
Daarin is afgedwaald naar de vraagstelling waar deze topic over gestart is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan