Office 2016 mail op telefoon verwijderen maar blijft staan op de server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Ik gebruik office 2016 die heb ik op mijn pc geïnstalleerd en om mijn gsm. Als ik de email uitlees op mijn gsm en ik verwijder een bericht dan zie ik dat bericht nog steeds staan als ik op mijn pc kijk. Hoe kan ik instellen dat als ik email lees via mijn gsm en verwijder dat deze ook van de server verwijdert worden?

Gertjan
 
Waarschijnlijk gebruik je het IMAP protocol in plaats van POP3.
 
Waarschijnlijk gebruik je het IMAP protocol in plaats van POP3.

Edmoor, klopt ik gebruik IMAP en geen POP3 ik heb dat ooit op advies van ziggo zo ingesteld. Als ik het wijzig naar pop3 zou het dan wel weer de emails moeten verwijderen van de server en raak ik dan niets kwijt van mijn huidige emails?
 
Het gebruik blijft gelijk en je raakt niks kwijt. Zelf zou ik toch IMAP blijven gebruiken, maar dat is aan jou uiteraard.
 
Het gebruik blijft gelijk en je raakt niks kwijt. Zelf zou ik toch IMAP blijven gebruiken, maar dat is aan jou uiteraard.

Oke bedankt voor de reactie. Ik heb nog 1 vraag momenteel als ik mijn outlook open dan heb ik 2 postvakken 1 waar de email op binnen komt en de andere is mijn pst file waar al mijn email in staat. Kan ik deze beide samenvoegen tot 1 emailbox waar dan ook mijn email op binnen komt?
 
@ Ed, als je POP3 gebruikt kan je toch niet synchroniseren tussen PC en Telefoon,of ben ik fout?
 
Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik verwacht wel dat het mogelijk.
Wellicht dat iemand anders daar een goed antwoord op heeft.

@dotchie:
Dat klopt.
Het hele idee achter IMAP is dat je je mail op meerdere apparaten kan gebruiken.
Ook kan je Outlook op de PC zo instellen dat er een lokale kopie van de mail wordt opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt wel POP3 gebruiken, maar dan moet de het vinkje aan zetten, "alle mail op de server laten" staan.
En dan stel je het aantal dagen in waarna het automatisch van de server verwijderd moet worden, zie plaatje onder.

Ik gebruik al jaren The Bat! email (prijs een aantal tientjes; Outlook vind ik niet altijd prettig, op het werk moet ik er mee werken dus ...) naar grote tevredenheid en die heeft een mooie berichten verdeler, zodra je mail op wilt halen download je alleen dat wat je wilt. Spam en mail met potentiële virussen knikker je er meteen af. Op die manier kan ik vanaf elk systeem hier mijn mail binnen halen. Op mijn mobiel doe ik het via webmail, dan loopt mijn mobiel ook niet vol met mail troep....

Kwestie van smaak en keuze....


Emailsetting_2013.png


1_aa_mail.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan