hoe ssl-scanning uitzetten in bitdefender free

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
ik heb bitdefender free geinstalleerd op mijn laptop thinkpad X61 met W10 en Firefox. Ik krijg nu geen toegang meer tot websites met https, zoals mijn bank. Er is een heldere omschrijving hoe dit te ondervangen: naar Beveiliging, dan Webbeveiliging aanklikken en daar ssl-scanning uitzetten. Dat is ook op youtube te zien met een betaalde versie van Bitdefender. Alleen krijg ik dat scherm met daarin een aantal opties in Bitdefender Free niet te zien. Ik kan wel op Beveiliging komen, maar dat is bij mij een veel kleiner scherm waarop je niets kunt instellen, maar alleen een aan/uit knop. Hoe zet ik ssl-scanning dan uit?
 
Dank voor uw reactie. Er zijn meerdere heldere aanwijzingen op internet, maar die werken niet bij de free-versie en deze jammer genoeg ook niet. Ze vragen als je problemen hebt om hun support team te mailen. Heb ik gedaan. Reactie: we bieden geen technisch support voor de free editie. Ergo: los het zelf maar op, maar dat kan niet, want in die versie biedt het 'dashboard' zoals zij het noemen geen optie om ssl-scan uit te zetten. Rare club. Eerst hebben ze de free versie zo verstopt dat je die in hun normale site niet kon vinden, en nu geen service. Ik ga maar weer terug naar Avast. Die helpen je zo nodig wel. Overigens heb ik het bitdefender ssl-scanprobleem niet op mijn 2 thinkpads X250, ook met W10 en firefox. Daar had ik het ook op geïnstalleerd. Vreemd.
 
ja ik denk dat het beste is om van antivirus te veranderen, en avast is een heel goede antivir programma!
 
Ja, ik ben weer terug op Avast. Alle trucs om ssl-scan uit te zetten werkten niet. Bedankt voor de tips in ieder geval.
 
bring up the main Bitdefender interface
click on Settings from the upper right toolbar
From Settings Overview choose Privacy Control
In the Antiphishing tab use the switch to temporarily turn off Scan SSL feature
 
Dat is nou precies het probleem: die interface waar bitdefender naar verwijst is de interface van de betaalde versie. De interface van de free versie heeft alleen de opties om bitdefender aan en uit te zetten. Daarom biedt hun helpdesk ook geen hulp bij de free-versie. Je kunt er namelijk niets aan instellen.
 
Ik las twee opties op internet. Die ander heb je denk ik ook wel geprobeerd. Wat mij dus opviel, dat er ook niet bij stond of het om de free of betaalde versie ging. Het blijft vreemd: "Overigens heb ik het Bitdefender ssl-scanprobleem niet op mijn 2 thinkpads X250, ook met W10 en Firefox".:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad vreemd. Alle oplossingen werken alleen via de interface van de betaalde versie. En bij mij heb ik het probleem ook niet op twee andere Thinkpads X250. Eentje met Linux Mint en eentje met W10. Rare zaak en bitdefender helpdesk wil niet helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan