Ipcam niet zichtbaar in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Hallo

Ik heb een starcam f6836w in de schoot geworpen gekregen.

Echter als ik hem aan het modem (upc technicolor 7200 ) hang is hij niet zichtbaar op mijn bekabelde pc.
Als ik op de pc naar het webadres van de cam ga gebeurt er niets. Onvindbaar.
Weet iemand wat ik fout doe of hoe ik wel in de software van de cam kan komen..

Ik hoor het graag
 
Hoi Edmoor

Op de doos staat wel een ip adres (maar dat word niet gevonden) Binnen eigen netwerk is de cam niet zichtbaar. Dus ik zie geen ip adres
 
Daar staat vast iets over op die website.
 
Is zeer waarschijnlijk eerder gebruikt
Ik heb de resetknop gebruikt maar niet langer als 10 seconden
Waarschijnlijk tekort
Zal hem mogen eens een halve minuut ingedrukt houden en kijken wat er dan gebeurt

In ieder geval bedankt voor je reactie
 
ook in je router het poortje geopend voor de cam ?
 
Deze laatste opmerking behoeft enige uitleg. Op de doos staat het ip adres met als laatste:81 Ik neen aan dat dat de poort is ???
 
dat klopt en in je router zet je het interne ip adres 192.xxxxxxxxxxxx met port 81 als forwarding.
 
Sorry hoor maar portforwardiing is alleen nodig om "van buiten je eigen netwerk" naar de camera te kunnen kijken.
Het feit dat de camera binnen het eigen netwerk niet wordt gezien heeft helemaal niks met portforwarding te maken.
 
Hallo

Ook na harde reset nada niets.

Zou het aan het ip adres kunnen liggen. Om in te loggen op mijn modem xxx.xxx.0.1
Ip adres webcam xxx.xxx.1.126
 
Waarom laat je niet gewoon die xxx.xxx zien?
Dat zullen interne adressen zijn waar niemand iets mee kan.
Zijn ze gelijk aan elkaar?
 
Gelukt

Na 3 x de cam gereset zag de pc hem . Wifi en bekabeld werkt hij perfect.
Nu nog even uitzoeken hoe ik hem kan benaderen buiten mijn eigen netwerk
 
Dan moet je dus wel port forwarding toepassen.
 
klopt Edmoor

Alleen nog even de juiste instellingen zoeken en waar ik ze precies moet invoeren.
Bedankt voor je hulp
 
In je router-instellingen bij portforwarding..
ext. poort 81 doorsturen ( forwarden ) naar poort 81 op het interne IP-adres van de webcam.
 
Dat werkt niet
Had inmiddels een online cd gevonden bij vstarcam.
Deze stelt wifi en lan in. De wifi werkt perfect (eigen netwerk) Maar op de telefoon (4g) krijg ik het niet voor elkaar.
Als ik op de online cd de camera wizzard gebruik geeft hij de foutcode : Obtaining ddns registration ,status error unknown error

HELP ???????????????????????????? wat zou dit kunnen zijn
 
Tja, als je probeert verbinding te maken via DDNS en je hebt dat niet, dan gaat het natuurlijk niet werken...
Dan moet je het zo instellen dat je vanaf je foon verbinding maakt met jouw externe IP-adres op poort 81.
Je externe IP-adres is het IP wat je van je provider krijgt en dat kun je zien door naar deze website te gaan.
Als je niet weet wat DDNS is, lees deze pagina dan eens...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan