Wat te doen met de 'Ethernet 2, TAP Windows adapter V9'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Bij netwerkverbindingen staat een 'Ethernet 2' (TAP Adapter V9) vermelding met een rood kruis? (zie afbeelding). Wat betekent dit eigenlijk?

adapterinstellingen.png

Via Googelen kwam ik tegen dat dit mogelijk met een VPN-verbinding te maken heeft, die heb ik inderdaad. Maar dan nog, dat rode kruis lijkt mij toch niet juist. Als ik (via rechter muisknop) de Adapter V9 uitschakel, wordt het grijs (disabled). Ook zie ik de adapter V9 in 'Apparaatbeheer' staan, hier heb je 'ook' de mogelijkheid om deze uit te schakelen.

Maar.. om mogelijk door het uitschakelen problemen te krijgen... wat kan ik het beste doen? Uitschakelen in apparaatbeheer, of maar beter gewoon laten staan. Het lijkt verder niets te verstoren

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven...
 
Bedankt voor je reactie....

Ik heb inmiddels begrepen dat het bij een VPN hoort. Die heb ik dus.

Bij de adapterinstellingen de adapter uit- en ingeschakeld. maar het kruis komt weer terug

Ik heb geprobeerd in apparaatbeheer (waar overigens geen rood kruis staat) het stuurprogramma bij te werken, maar ik krijg de melding dat de beste driver reeds in geinstalleerd. Verwijderen (en opnieuw installeren) durf ik niet zo goed aan, wellicht ben ik dan nog verder van huis.

Op zich lijkt er niets aan de hand, het irriteert mij alleen een beetje dat dat rode kruis er staat, dit is toch een soort foutmelding en zou er dus niet moeten staan.

Maar ik wil het ook niet te groot maken. Als het niet anders is, dan zij het maar zo...
 
"If it ain't broke, don't fix it", wordt wel eens gezegd.
M.a.w., als alles goed werkt, lekker zo laten :)
 
Wederom bedankt voor je reactie....

Ik denk dat ik het inderdaad maar zo laat. Ik zou misschien nog eens bij de VPN-dienst Goose kunnen informeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan