NOS video's opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik het verleden kon ik altijd NOS video's opnemen met de RealPlayer toets die boven de video verscheen. Nu staat die boven aan de pagina in andere vorm maar zegt geen video gevonden op deze pagina. Dat klopt natuurlijk niet. Hoe kan ik die video wel opnemen? Nos.nl
 
Is dit na een update?
Misschien een fout na het updaten. In dat geval moet je afwachten/contact opnemen.
 
Is er geen mp4 bestand zichtbaar in de HTML-source? Vaak zie je zo de exacte locatie van de video.

Lukt dat niet, dan zal ik zo eens kijken, naar misschien is dat wel bewust beveiligd vanwege auteursrecht.
 
Laatst bewerkt:
Kan u een link geven want ik zie enkel de YouTube video's en NOS Video powered by JW Player. Ook bovenaan de pagina's zie ik niets. Ze laten je bij sites meestal video niet downloaden, is dit niet in het browser venster toegevoegd en van een add-on die u heeft geïnstalleerd? Dan wordt er bedoeld dat er geen ondersteunde video gevonden is. Het icoon van een video downloader verandert wanneer er video te downloaden is.
 
YouTube video's kan je via een extentie downloaden. Voor NOS moet ik even kijken.
 
In dat geval moet je afwachten/contact opnemen.
Dat heb ik gedaan maar geen antwoord. RealPlayer had een icoon dat boven de video verscheen en via Add-ons werkte etc. Echter Firefox verziekt alles dus heeft RealPlayer voor een andere benadering gekozen. Bovenaan de pagina. Als het beveiliging is dan houdt het op. Maar hoe krijg ik een videodowloader in FF. Alles aan add-ons ligt eruit.
 
Vooralsnog zie ik geen Real Player video op de NOS pagina's.

FireFox heeft gekozen voor browser uitbreidingen door middel van App's. Daardoor zijn de app's voorzien van toestemmingen wanneer je die installeert. Net als bij Android, op telefoon of tablet, moet je bij de meeste app's toestemming geven om alles op de computer te kunnen raadplegen of veranderen of je wordt tijdens het surfen gevolgd. Het is hier bij mij dus einde verhaal voor het downloaden van zelfs YouTube video's. Chrome is te netjes en heeft dit soort extensies niet in hun winkel.

Het beeld kan je nog opnemen maar de kwaliteit is dan minimaal en er zijn diensten on-line die helpen en de video naar jou toe willen mailen maar dat laatste is verboden dus door tussenkomst van derden van alles binnenhalen is niet slim en het is meestal pas functioneel als je lid er van wordt. Ik volg het met belangstelling.
 
YouTube video's kan je via een extentie downloaden. Voor NOS moet ik even kijken.
Ik doe het al een paar jaar zo, super simpel voor beelmateriaal dat door deze site gedekt wordt.
http://downloadgemist.nl/

Kan dus niet voor live uitzendingen, dat mag wel duidelijk zijn gezien de titel vd site....
 
Laatst bewerkt:
RealPlayer wordt voor zover ik weet al sinds enkele jaren niet meer toegepast door de NPO.
 
Ik heb gekeken, en die video's worden gestreamed, en niet van te voren integraal gedownloadt.
Met andere woorden: Downloaden kan dus niet zomaar.

Blijkbaar kan het downloaden wel voor bepaalde programma's, maar niet voor alle content.
 
De uitzendingen gemist kun je als bestand downloaden.

Welke techniek erachter zit weet ik niet, maar hun info pagina, lijkt er op te wijzen dat echt een bestand downloaden en niet (versneld) een stream capturen oid.

Dit is omdat wij geen controle hebben over de de naam en extensie van het bestand wat op de server van de omroep staat. Alleen bestandsnamen en -enxtenties van downloads die via onze server lopen kunnen we aanpassen.
 
Maar bij de nieuwsartikelen van de NOS zie ik toch echt bij de begeleidende video's dat er een streaming plaatsvindt.
 
Tenzij de site niet echt vertellen wilt hoe het gaat met gemiste uitzendingen... kweenie, vraag hen op de site...
 
Tenzij de site niet echt vertellen wilt hoe het gaat met gemiste uitzendingen... kweenie, vraag hen op de site...
Volgens mij zijn die gewoon niet gestreamed. Maar ik zie ook eigenlijk niet echt de noodzaak ervan in, en ik zie dit meer als beveiliging die iemand wilt overschrijden.
 
Je kan die filmpjes niet downloaden. Punt.

De NOS heeft waarschijnlijk het zo gemaakt dat het niet meer mogelijk is. Vanwege rechten en zo. Je weet wel.
Wat je kan doen is kijken op YT op daar de filmpjes ook staan, die kan je wel downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan