Snelkoppeling van Chrome in map SendTo geeft fout resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Snelkoppeling van Chrome in map SendTo geeft fout resultaat.

In het context-menu heb ik snelkoppelingen van IE en Firefox om snelkoppelingen te openen met de gewenste browser. Nu zet ik Chrome daar bij en die weigert goed te openen.

Zo opent een link naar Helpmij.nl
file:///C:/Username/%20username/Desktop/Helpmij.nl%20Forum.url

En je krijgt dan een soort ontwikkelaarspagina.

Hoe kan dat? En wat is de oplossing?

De inhoud is gewoon deze:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"
 
Laatst bewerkt:
Dag, Waar heeft u de snelkoppelingen die u zou willen openen? In welk programma?

Zover ik kan zien is de oplossing dat u kiest voor "Openen met" in het context menu. Dan staan de browsers daar in een lijst. Niet "Kopiëren naar."
 
Dag, Waar heeft u de snelkoppelingen die u zou willen openen? In welk programma?
Die snelkoppelingen (URL's) kunnen in iedere willekeurige map staan. Je zet de snelkoppeling van Chrome in de map SendTo en dan op de gewenste snelkoppeling in de willekeurige map > RMK > Kopiëren naar en Open met Chrome dat laatste is dan de naam die je aan de snelkoppeling in de map SendTo gegeven hebt. Met IE en FF werkt het 100% en opent goed. Met Chrome volgens post 1. Dus het exe.bestand van chrome heeft een andere uitwerking. Hoe kun je dat aanpassen dat het wel werkt?
 
Klopt. Internet Explorer en Firefox openen dan de betreffende web pagina.
Chrome doet dit niet. Die laat dan de inhoud van het snelkoppeling bestand zien.
Geen idee of dat ergens te wijzigen is.

Ook even met Edge geprobeerd.
Daarmee werkt het ook niet.
Die opent dan je documenten folder.

Opera reageert hetzelfde als Chrome.
 
Laatst bewerkt:
Normaal verschijnt de bij RMK > Openen met maar bij URL's niet. Waar zit dat in het register bij W7. Wil jij eens kijken naar dit verhaal.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\InternetShortcut\ShellEx\ContextMenuHandlers\OpenWith]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.url\UserChoice]

[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Roaming\OpenWith\FileExts\.url\UserChoice]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Capabilities\FileAssociations]
".url"=-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het voor elkaar met een commandfile die je kan gebruiken in plaats van rechtstreeks de chrome.exe
Maak een .bat of .cmd bestand met deze inhoud:
Code:
@for /f "delims=" %%a in ('findstr /b "URL=" "%~1"') do @set %%a
@START "" "%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --new-tab-page-1 "%URL%"

Gebruik die dus in plaats van chrome.exe
Die opent dan de URL snelkoppelingen met Chrome.
 
Normaal verschijnt de bij RMK > Openen met maar bij URL's niet. Waar zit dat in het register bij W7.

Je kan deze register instelling toevoegen in Windows 7:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\InternetShortcut\ShellEx\ContextMenuHandlers\OpenWith

Met als waarde voor (standaard) dit:
{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}

De keuze "Openen met..." verschijnt dan ook als je met rechts klikt op een internet snelkoppeling.
 
Die van het register bewaar ik wel.
Geweldig jouw oplossing uit post 6. Werkt uitstekend. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Ow... Ik heb hiervoor niets aan hoeven te passen. Is een snelkoppeling iets anders dan een opgeslagen webpagina?
Klembord01.jpg
 
Waar je in dat plaatje met rechts op hebt geklikt is geen internet snelkoppeling.
 
Ow... Ik heb hiervoor niets aan hoeven te passen. Is een snelkoppeling iets anders dan een opgeslagen webpagina?
Iets meer prutsen, dan leer je dat wel Alfred.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan