Van XP upgraden naar W10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1975

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
61
Ik gebruik nu -met de nodige problemen- XP en wil eerdaags een ander besturingssysteem installeren.
Wat kan ik het beste aanschaffen? En ook, waar koop ik deze het beste?

Het is al weer enige jaren geleden dat ik vanuit een cleane pc opnieuw heb geïnstalleerd, maar hoop dat het mij gaat lukken.

Alle advies is welkom :)

Mijn Speccy:

Besturingssysteem
Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 54 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Dell Inc. 0C2KJT (CPU 1)
Grafisch
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
Intel HD Graphics (Dell)
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 (SATA) 29 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD+-RW GH50N
Geluid
Realtek High Definition Audio
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van XP naar deze sectie. Hier wordt het eerder opgepakt dan in de vorige sectie.
Succes met je vraag.
:thumb:
 
Vraag mij af welke problemen, indien hardwarematig dan helpt W10 erop zetten ook niet.
 
Vraag mij af welke problemen, indien hardwarematig dan helpt W10 erop zetten ook niet.

Geen grote problemen, het gaat meer om software die niet aansluit op oude besturingssyteem. Bijvoorbeeld van de subwoofer en draadloze muis en toetsenbord.
 
Hoe kan de licentie van de site die hierboven wordt aangeleverd W8 voor 22,50 verkopen en de installateur die ik op het oog heb deze klus voor mij te doen een prijs hanteren van +/- 45 euro? Ik heb hen geconfronteerd met dit verschil en volgens hen werken ze nu met een betrouwbare leverancier van licenties. Zit daar zoveel prijsverschil in dat betrouwbaarheid een prijsverschil geeft van de helft??
 
Geen grote problemen, het gaat meer om software die niet aansluit op oude besturingssyteem. Bijvoorbeeld van de subwoofer en draadloze muis en toetsenbord.

Dat is toch echt hardware en de drivers ervoor zijn altijd wel werkend te krijgen, v.a. NT uit 1995 is de kernel nog steeds hetzelfde, wel met aanpassingen maar toch.
XP is helaas niet meer zo veilig, dat is wel een probleem.

En in de OEM key handel wordt er veel gerommeld, ze worden zelfs voor nog veel minder verkocht maar je hebt het over W8, ga gelijk voor 10....
https://www.google.nl/search?ei=uKv...ab..1.6.348...0i8i7i30k1j0i13k1.0.Y7TZS8ySd50

En als de installateur het gaat doen dan zal die het niet voor nop willen doen.
Maar ja, Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, een echte retail kost 145 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan