Aankoop nw (budget) systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.647
Beste, onlangs advies gevraagd om mn zoon zn pc te upgraden, dat gaat em niet worden, en daarom besloten om mijn oude pc aan hem te doneren .. (ik had willen zeggen dat mn huidige pc in mijn profiel staat, maar dat ik niet meer terug vinden:confused:)
Het is trouwens een
I5-2500k,
Coolermaster Hyper212 EVO koeler
ASrock moederbord,
2x4 GB RAM,
120 GB SSD, Samsung EVO840
CoolerMaster Elite kast en stille (Sharkoon 400W) voeding

Nu komt er dus plaats voor een andere pc voor mij :eek: , ik had onderstaande in gedachten :

MOEDERBORD ASRock B360M-HDV, socket 1151
CPU Intel® Core i5-8500, 3,0 GHZ (4,1 GHz Turbo Boost) socket 1151 (óf een I3-8100 Prijsverschil is -85 euro)
RAM Kingston ValueRAM 8 GB DDR4-2400 (1x8GB)
VOEDING be quiet! Pure Power 10 350W, 350 Watt
SSD Samsung 860 EVO, 250 GB
DVDStation ASUS DRW-24D5MT (nog in twijfel om aan te schaffen ..)
CPUkoeler Arctic Freezer 33 (Liefst weer een Coolermaster Hyper212 EVO)
BEHUIZING Zalman Z3 tower (mij nog niet helemaal naar de zin)

voor een prijs van iets minder dan 580 euro

Nu had ik nogal moeite met het vinden van een geschikte behuizing welke een royale (stille) CPUkoeler kan herbergen,
icm fatsoenlijk kabelmanagement en waar de harddisks (die ik over ga zetten) overdwars in de kast kunnen ..
USB 3.0 op het front, niet erbovenop of aan de zijkant, op het front !
Geen klepjes of deurtjes aan de voorkant, en als het enigszins kan, nog een redelijk strakke kast (geen 'schreeuwende' gamerskast)

Is het nog steeds (DDR4) zo dat een kit van 2 identieke reepjes 4GB RAM, vlotter werkt dan 1 enkel reepje van 8GB?

Het zijn nogal wat vragen, maar toch stel ik ze !

Mochten er op/aanmerkingen zijn, ik hoor ze graag !
De gekozen onderdelen heb ik bewust gekozen, de behuizing is eigenlijk mn zorgenplaatje .. (Je stopt de technologie van een Tesla toch ook niet in de carrosserie van een Multipla)

Greetz, Whittey
 
Ik gebruik altijd CPU koelers van Arctic, stil en goed koelend, Coolermaster laat alles maken bij Chinese fabrikanten en dan weet je niet of dit goed gaat.

En 2 x 4GB in een dual-channel is maar iets sneller dan singel-channel maar heeft wel 2 x de bandbreedte daarvan, o.a. bij renderen van belang.

Is dat wat?
https://tweakers.net/pricewatch/430471/corsair-carbide-100r-silent-edition.html

Zou eens naar een Seasonic kijken, die van Be Quit waren niet echt duurzaam, weet niet hoe ze nu zijn.

En een DVD station is wat achtehaald door het gebruik van USB key's maar kan soms wel handig zijn.
 
Ik wist niet dat renderen meer baat had bij dubbele reepjes, nu dus wel ..
De kast was ik blijkbaar voorbij gescrolled, mooie kast, ik ga em es beter bekijken, dank !
Voeding, ok, Seasonic .. gaan we die doen !
CPUkoeling, mn eerste aftermarketkoeler wás een Arctic .. goede koeler, stil, maar helaas hinderlijke vibraties van het ding .. Nu een heerlijk stille pc met de Coolermaster .. wellicht omzetten ;)

Nogmaals dank !
 
(ik had willen zeggen dat mn huidige pc in mijn profiel staat, maar dat ik niet meer terug vinden)

Dit klopt, die optie is na de update van het forum weggelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan